Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 4 oktober 2009

Mera loppisfynd!

Måste visa lite mer av fredagens och lördagens loppisskörd!
Har tidigare sett detta tuffa tyget hos andra bloggare och blev jätteglad när jag sprang på det igår. Det är dubbelvikt och ihopsytt som ett fyrkantigt påslakan. Så MYCKET tyg för 15kr fick jag!=D
"Katter är bara för tjejer!!!" ...säger min suuuura 4-åring!
Jag får se vad jag kan hitta på med detta snygga tyg! Förslag? Nästa 15 kronorsfynd var detta påslakanet. Juniorsängsstorlek är det.... Ljuvligt mönster....
...och så en duk eller bonad eller nåt..... Superhäftigt 70-talsmönster och kraftigt bra tyg. 10pix!
Nästa grunka gav jag fem kronor för. En ostkniv (tror jag) med tillhörande bricka. Föll som en fura för blommönstret. Den får agera ögongodis på köksväggen.....

6 kommentarer:

  1. Härilga loppisfynd - gillade brödskrinet skarpt - perfekt till dig!!! Tja...gör en lapptäckeskudde med lite andra roliga mönster till detta..kanske...kattyget alltså!!!

    Kramhögar Lycke

    SvaraRadera
  2. Grattis till dina fynd! Jag har mailat dig ang porslin =)

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig blogg du har & vilka super fynd du gjort!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara fynd du har gjort på sistone..nämen inte är väl katter bara för tjejer? Men men dom är bestämd dom små barnen.. =) hihi..
    Du får väl sy något till dig själv i tyget så, kanske matchande köksset..handdukar, pannlappar och kuddar eller dylikt =)
    Det gröna tyget är ju bara sagolikt! Me love! =) hihi..
    Hoppas du haft en bra helg och får en lika fin vecka!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  5. Vilka fina loppisfynd =))
    Föll för ostkniven .
    Ha en myig kväll !
    Kram =)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!