Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 25 oktober 2009

Ooooppps.... Det blev visst lite loppis ändå!

Hur ser era köksskåp ut? Mina är ett sammelsurium av udda grejor.
Glas ska vi inte prata om....
Med fyra ungar i huset så har de en strykande åtgång.... Och vips.... Så har man typ tre kvar av den sorten och två av den osv.... Känns det igen? I somras köpte jag på mig lite bruna och gröna Verco-glas. Igår hittade jag åtta till! Tjockt färgat glas. Det ska mycket till för att spräcka dom.... Och ganska lätta att hitta på loppis. Jag ska fortsätta leta fler tror jag......På samma loppis hittade jag även lite garner och två par "nya" stickor... Gav mig till att pruta och fick allt för en hundring!:-DPå en annan loppis hittade jag en MEGA-matta i plast! Är inte mycket för plastmattor egentligen men innanför ytterdörren är det kanonbra! Lade in den igår..... Här är synen som mötte mig i morse.....Fattar inte var mina barn fått sitt (icke)ordningssinne ifrån? De kan ju aldrig brås på sin mor!!!?*fniss*
Retro-mannens kommentar till inköpet var "Det var ju bra färger här i hallen!" Och visst passade den in?Smyrna-tanterna på mina favvo-loppisar är trevliga och goa! Men de har inte ALLS samma smak för retro-prylar som jag har! MYCKET bra! Denna två meters gardinlängd låg i en korg där allt kostade en tia styck!!!!
Kunde inte låta bli att köpa detta förkläde också! 5kr funkar väl?
Vi är trötta och sega efter gårdagens kalas. Men OJ vad lyckat det var! Och gott att ha gjort! Ha en god avslutning på helgen!

3 kommentarer:

  1. Hej

    Ja där ser du nu har du börjat att pruta du också Duktig flicka.
    Fina inköp du har gjort och hallen blev fint städad när mamman i huset plockat upp.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. hej skönt att ditt hem är som de flestas ska väl sägas de med barn i husen...
    en blandning mellan minfält och total bombat brukar jag tänka .... när man ska ta hand om röran och vem brås dom på??
    fina fynd kram

    SvaraRadera
  3. Åhh va fint Du har gjort här inne! Fina loppisfynd som vanligt! Det är så roligt att titta in här och få lite inspiration! Jag har också "loppisat" lite i helgen... Ska försöka göra nåt inslag med bilder i bloggen i veckan... Ha de gott!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!