Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 3 oktober 2009

Porslin och teak

Jag är en utpräglad morgonmänniska... Älskar att sitta och vakna till i köket med kaffekoppen i handen och bara titta på utsikten från köksfönstret...... Medge att det finns en viss tjusning med hösten!!!?
En annan tjusning är ju alla loppisar som öppnar igen efter att ha haft SOMMARSTÄNGT!!!(?) Helt otroligt knepigt...., men sant!
Nu över till lite av helgens skörd.....
En stor teakbricka, Karl Holmberg. Jag har ställt den mycket VÄL matchande salt och pepparströaren bredvid för att illustrera storleken på brickan..... 25pix för brickan!
En Rörstrand "Grön Anna" thémugg för en femma.
Ytterligare en present att ge till pappsen som ju samlar på Grön Anna-porslin!
Ett superfint litet ungsfat från Upsala Ekeby. Jag är fenomenal på att hitta ugnsfat.... ALLTID! Hmmm.... Kanske skulle börja auktionera ut dem??!;-) Marknaden härhemma är mättad på ungsfat sedan länge......
Jag får skicka med en bild på det djupa fatet som jag hittade för en tia igår också; Rörstrands "Rolle". Häftigt namn och vackra färger. Det fanns två fat till men de var så ruggliga och fula under glasyren och lite smått kräsen har jag blivit så då fick det kvitta. lite mer textila fynd har det blivit..., men jag kommer åter!!!!

7 kommentarer:

  1. Åh vilka fynd!!

    Jag skulle behöva göra som du.... shoppa några ugnsfat, det är nått jag behöver!
    Nästa gång..... när det nu blir... ska jag söka reda på några snygga ugnsfat!

    Hoppas ni får en skön helg!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hi hi jag har också dille på att köpa ugnsfat...

    Fina saker du hittat!

    SvaraRadera
  3. Trevligt att ha ugnsfat-hittar-talangen! :)
    Dom jag hittar brukar vara alldeles för slitna för att man ens ska fundera på att köpa dem...
    Vet du vad dekoren heter på det där?

    SvaraRadera
  4. Vilken ruskigt snygg teakbricka! Hittade själv en betydligt blygsammare idag, en Silvabricka, för 100 kronor... Men jag hade ingen teakbricka och... ja, du vet hur det kan vara.

    SvaraRadera
  5. Man kan nog inte få nog av ugnsfat, sen går dom ju sönder ibland med, vilket ger utrymme för fler :-) Vi hade en perfekt form, en Arabia Krokus som sprack mitt itu, likaså en Canaria av Marianne Westman...buhu...

    Du har väl sett mina Karl Holmberg-brickor antar jag, har lyckats samla på mig några nu... :-)) Ytterligare en pryl man inte kan få nog av!

    Attans att jag inte kom ihåg Gröna Anna - jag såg några såna koppar utan fat för typ ingenting nyligen, kollar igen när jag passerar om de finns kvar!

    SvaraRadera
  6. Om du går med på det så köper jag gärna av dig Rolle skålen :)

    SvaraRadera
  7. hej, jag är superintresserad av din rörstrand Rolle. Du får gärna maila till mig. Adressen står som alias :) Kram T

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!