Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 30 november 2009

Adventsloppis och lite presenter

Advent är underbart! Men även om jag så sakteliga börjar få en känsla av advent i mina fönster så dröjer adventskänslan utomhus...... Jag och Loppisväninnan var ute på en loppisraid i lördags. Två ställen i Vänersborg, tre i Uddevalla och ett i Frändefors hanns med....
Har aldrig stött på en kitschig John Blund förut men den här filuren lyckades vara det. GIVETVIS fick han följa med hem....
"Vad är det för en guldig gubbe?" undrade mina små.... Ur led är tiden.....
Min gammel-katt förärades ett alldeles eget retro-täcke..... Det godkändes som synes....
Denna lilla gräddsnipa kunde jag inte motstå..... En femma gick den lös på!
Denna lilla spargris blev också min. Den fann sig genast väl tillrätta hos mig....
Det blev även en del nytt porslin.
UE och Arthur Percys röda vinranka. Tre tefat för en tia styck.... Fint nu till jul.....
Hittade även tre stycken tallrikar. Rörstrands Pion, en tia styck! MYCKET läcker dekor tycker jag....
Till på köpet fick jag lite adventspresenter av Loppisväninnan (som ju har JÄRNKOLL på vad jag gillar!)
Tre stycken Rörstrands Gourmet mattallrikar. Ser ni vad lika Pion de är?
Jag fick även fyra stycken djupa engelska tallrikar med en urläcker blå dekor av henne...... Så nu har jag faktiskt fått rensa lite i mina köksskåp. Ut med lite gammalt och in med lite nytt.....

11 kommentarer:

  1. Vilken härlig loppisrunda du måste ha haft!
    Mina minnen av John Blund sträcker sig till att min mormor alltid sjöng den sången när jag skulle somna. Mysigt!

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg kanna med turkos insida. En sån plast-John Blund i guld hade min kusin (tror jag det var) när vi var små!

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara loppisfynd du har gjort och fått..förstår att du är nöjd! =) Ja John Blund är ju onekligen nostalgi..hihi..man börjar visst bli gammal.. =)
    SV: Kul att du gillade mitt adventspynt gumman =)
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  4. Men kära nån va mycke snyggt du fyndade. Fin kanna, mums, jag gillar den turkosa färgen och tillsammans med svart, åå så läckert! och de engelska tallrikarna var skitsnygga!! De skulle jag inte ha nåt emot att äga.. ;)

    Fint har du i fönstret också, så sött med det sydda hjärtat.

    SvaraRadera
  5. Verkligen snyggt arrangemang med vinranka-faten och ljusen!

    SvaraRadera
  6. Vackert porslin! snö har vi ftt i natt :) så fint är det!

    SvaraRadera
  7. Härliga fynd. ÄR det djuptallrikar på sista bilden? Sådana hittar jag aldrig på loppis.

    SvaraRadera
  8. gräddsnipan var jättefin! känner igen den men kan inte riktigt placera den... vilka underbara tallrikar och vad adventfint du gjort! känns som jag ligger efter... ska snart visa mina julfynd...

    SvaraRadera
  9. En sån guldjohnblund hade jag! Den är ihålig och i plast. Nostalgi! Ljusstaken var tokfin! Aldrig sett en sån förr!

    SvaraRadera
  10. Åh vilka fina fat du hittat, jag älskar ju Pion! Blir väldigt avis på 10 kr st!! Sen var de sista tallrikarna galet snygga!! /Pernilla

    SvaraRadera
  11. Vilka underbara tallrikar, man blir ju knäsvag!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!