Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 27 november 2009

Adventspyssel

Det har varit tämligen lugnt på loppisfronten nu.
Mycket jobb och sjuka barn.... Men nu har jag ÄNTLIGEN kommit igång med lite adventspyssel.Kaos råder precis som vanligt när mor i huset grejar. Ser ni bokstavsdatorn och Tiger-boken? Min fyraåring kan verkligen inte förstå varför inte mamma kan läsa saga och sy samtidigt!!!! Av diverse loppistyger, dukar, vackra band, gamla jeans och gardiner har jag tillverkat lite julhjärtan.... Det känns lite som att scrappa, fast med tyger...
Det var knivigare än vad jag trodde att få till formen på mina alster men jag intalar mig att det är charmigt att de inte är helt perfekta och att de ser hemmagjorda ut!!!
Vi brukar alltid ge bort en julblomma till släkt och vänner, men i år blir det alltså hjärtan istället....

12 kommentarer:

  1. kreativa ideér ger kreatitvt skapande :)

    SvaraRadera
  2. Men Helena vilken bra idee med hjärtan de var sååååå söööta !!!!

    Det kommer bli en succe.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Sååååå söta! Herregud vad du grejar, du måste vara full av energi! Jag tycker knappt jag hinner få ihop vardagen...

    SvaraRadera
  4. SÅ fina! Det är charmigt att det syns att de är handgjorda.

    SvaraRadera
  5. Härliga hjärtan - bara jättefint att de ser hemmagjorda ut!!!
    Ha en riktigt mysig helg nu!!!

    Kramis Lycke

    SvaraRadera
  6. Superfina hjärtan gumman..klart att det är charmigt när det syns att det är handgjort =)
    Ha en toppenfredag!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  7. Kul med lite pyssel. En riktigt fin samling jultyger har du också ser jag. :)

    SvaraRadera
  8. Hej! Dina hjärtan är så fina tycker jag. Blir perfekta presenter.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  9. Vad du är duktig och kreativ. Perfekt att ge bort ett hjärta.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Önskar dig en härlig första advent goa du!!!

    Kramar Lycke

    SvaraRadera
  11. Tack goaste du - det värmer!!! Ja, du prickar så rätt i vad det handlar om - att inte få ta hand om det lilla barnet är det värsta - hon måste ju få ha sin mamma och pappa..så orättvist...nu orkar jag inte prata mer om det, men önskar en underbar fortsättning på första advent...

    Kram Lycke

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Hittade hit när jag googlade på adventspyssel. Vilken härlig blogg du har. hit kommer jag komma fler gånger.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!