Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 20 november 2009

Fynd, gåvor och vårt projekt!

Lite olika projekt pågår i det Retro-Tokiga hemmet.....
As usual.....
Har påbörjat saneringen av husets sammanlagt 23 fönsterrutor inför advent. Jultextilierna har åkt fram..... Och jag har MYCKET sånt!Jag lyckades smita in på favvoloppiset idag. Två småfynd blev det.
En toapappershållare à la string, typ....
Har aldrig sett nån sån förut. Cool tyckte jag.....
Ett välbehövligt durkslag blev det också.
Arbetet med vårt tv-rum fortgår. Jag har gjort klart det jag kan göra. Tycker att det är svårt att ta bilder som gör Gittes underbara tapet rättvisa. Det blir antingen för "varmt" eller för "kallt". Denna bilden är hyfsat rättvisande färgmässigt. Ni får bortse från städröran!Har satt upp min morfars gamla vackra guldklocka och lampetter på fondväggen mot matrummet och visst ser de ut att trivas där?Mannen min har fått upp stommen till nästa "inbyggda" dvd-hylla.... Lite smärre justeringar, montering, lite färg och lite tapet så ska det vara klart!Jag har en "gammel-svärmor".... Makens mormor.... En oförskämt pigg 82-årig kvinna med tusen järn i elden.
Vi var hemma hos henne på fika förra helgen då hon ville visa mig något i källaren.... Fyra jättelika rullar med hemvävda trasmattor.
"Du får välja vilka du vill ha!"
MY GOD!!! Vilken lyx! Idag var jag hemma hos henne och fick hämta hem de här!!!!Tre låååånga tättvävda mattor i vackra klara färger....
Vilken enorm lyx!
När jag förskräcker mig över den tid och det arbete som hon lagt ner på detta himlar hon sig och fnyser att "det är pensionärstid!" Jo hoppsan!
Ha en gooo helg ni alla därute i Cyberspace!

10 kommentarer:

  1. Ser fint ut... och jag ser då ingen städröra ;-) DVD-hyllorna var verkligen smarta!
    Åhh vilken lycka att få sådana skatter som dina jättefina trasmattor! Ha en skön helg!

    Kraam Lotten

    SvaraRadera
  2. Vilka fina trasmattor du fått och jag förstår att du känner dej lycklig. Det blir fint i ditt rum.
    Önskar dej en skön helg.
    Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  3. Vilken svärmormor!!! Verkligen fina mattor. Och du - man SKA ha många juldukar!

    SvaraRadera
  4. Jisses vilken dukhög du fått ihop....) hääärligt... o vilka snygga mattor du fått.... det är ju så mysigt med trasmattor på golven... ditt teverum blir ju också kanon.... snyggt med dessa hyllor o tapeten tycker jag.... att slippa se dessa filmer... de är ju inte så roliga precis på bakkanten.... din fina hållare för toapapper kommer från det stooora varuhuset.... köpte en på IKEA för når år sen o har i badrummet.... så nu ska jag tänka på dig varje gång jag sitter på toa..:) stor bamsekram..... Annika

    SvaraRadera
  5. mattorna är en enorm skatt!!!

    SvaraRadera
  6. Vilka fina fynd du har gjort och matterna är superfina, förstår att du blev glad =)
    SV: Jodå det kommer fler bilder så fort jag är klar med lite mer pyssel =)
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  7. SV: Jo det blev många goa fynd denna gången med.. =) hihi..
    Hoppas du får en fortsatt fin helg gumman!
    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  8. Den där toahållaren i string var ju jättefin!!! Gör så mycket med de små detaljerna ju! Och Gitte-tapeten är ljuvlig - gick inte försora bilden dock när man trycker på den - är sugen på fler medaljoner i hallen nämligen..mmm! Och trasmattor är ju de bästa :)

    Kramar Lycke

    SvaraRadera
  9. VILKA trasmattor!!!!!! Såna färger är de sällan! Kul att veta vem som gjort dem också! Jag älskar trasmattor men har rullat undan de flesta eftersom Pommac knölar dem hela tiden. De ligger bara i skrynkliga högar och då funkar plastmattorna bättre...:)
    Men jag provar nog igen snart när valpigbuset avtar med åren...

    SvaraRadera
  10. Det är verkligen lyx att få såna fina trasmattor,men framför allt att få ha en "gammelsvärmor"!
    kram

    ps dina juldukar är underbara!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!