Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 14 november 2009

Kaos och veckans fynd!

Här fixas det tv-rum.
Det som från början var tänkt som en ganska enkel omtapetsering/ommålning har urartat till en smärre renoveringschock.... Iallafall för mannen i mitt liv som väl egentligen hade tänkt flytta in tvn i matrummet och jäsa med den där medan hustrun får klättra inne på tv-rumsväggarna bäst hon vill...
Lördagen har han istället fått tillbringa i ett lånegarage i full färd med att tillverka och skruva hyllor efter hustruns mått och anvisningar. De ska sedan tapetseras och byggas färdigt på plats i tv-rummet utmed den färdigmålade beiga väggen....
Som synes så är det lååååångt ifrån klart....... Men ett hörn är klart!
Av naturliga skäl har loppandet begränsats till ett minimum i veckan. Det jag hittat är jag dock riktigt, riktigt nöjd med.
En fin rödbetsburk modell Picknick. Naggad i kanten som synes men jag gav en tjuga så det kan jag stå ut med!
Nu har jag två stycken....
En glögg-gryta. "Arabia"-etiketten satt till och med kvar! 15kr......
Och så.....
Mitt bästa tomtefynd ever.....
Dessa båda sköningar för sammanlagt 90kr!!!Det syns inte på bilden men de är stora. 27cm långa och 14 cm höga upp till luvspetsarna. Hittar inga stämplar men de är TUNGA!
Tror ni att min tomtesamlande väninna blir lika förtjust i dem som jag? För GIVETVIS blir de ännu en julklapp till henne!!!

10 kommentarer:

  1. Åh vilka fynd! Du är ju expert på loppisfynd!

    Ser fram mot att se slutresultatet av rummet!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej på dig igen.

    Vilka SÖTA TOMTAR var hittar du allt jo jag vet på loppis. Men du vet den där tidiga morgonen går emot mig som alltid. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka bra loppisfynd du hittade! Picknicburkarna gillar jag skarpt! Så det blev fart på maken.. he he.. jaa, nog kan man sätta dem i arbete alltid. När man får nåt i huvudet vill man ju att det ska ske ganska snabbt.. Är så nyfiken på hur det blir med hyllor och renovering..
    Ha en bra fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  4. Inte lätt att vara dej till lags med hyllor och annat. Men det blir nog fint. Du visar väl sedan. Godnattkramen kommer här. Birgitta

    SvaraRadera
  5. Härliga fynd! Och rolig blogg.
    Sitter och ler. Min man brukar också bli lite indragen i mina göra-om-projekt. Men han är mest nöjd med hur det är , och vill inte göra om...

    SvaraRadera
  6. Picnicburkarna är verkligen fina! Förstår om din vännina blir glad över tomtarna, de är underbara! Fyndade själv lite gammalt julpynt igår...men det var inte allt... ;o)
    (gissa vad jag hittade...om jag säger tysk...;o)

    SvaraRadera
  7. 20 kr för en Picknick ju ett superfynd. Jag hade lätt stått ut med ett litet nagg för det priset.

    SvaraRadera
  8. Å det där hittar du när du inte hunnit gå på loppis! :) Hehe!!! Tapeten blev grymt snygg. Ska bli spännande att se hur de tapetserade hyllplanen blir. Låter snyggt!

    SvaraRadera
  9. följer detta med nyfiken het.. snyggt med det vita mot den tapeten tar fram varnadra!

    SvaraRadera
  10. Hyllan blev superfin! Skall bli spännande att se hur vardagsrummet blir när ni är klar med allt tapetserande.. Och dina loppisfynd var toppenfina! Tror nog din vännina kommer bli stormförtjust!
    SV: Sök på Suzana Alexsson eller suzanaalexsson@hotmail.com så borde du hitta mig =)
    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!