Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 1 november 2009

Loppistur tillsammans med sonen.

KOLLA!!!! Investerade i lite garner under förra lördagens loppistur. Har virkat och lyckats knåpa ihop mitt livs första sjal......Turkos och skön..... MYCKET NÖJD!!!:-D
Gårdagen innebar en rejäl retrorunda tillsammans med min 17-åring som faktiskt FRÅGADE om vi inte kunde ta en gemensam sväng. Avkomman fyndade värre än mamsen, men dessvärre prylar avsedda som julklappar så det går inte an att blogga om dem. RIKTIGT bra retrogener på den gossen i alla fall kan den stolta modern konstatera!!!! Hehehe.......
En loppis i Vänersborg plus månadens stora bagageluckeloppis här besöktes... På bagageluckeloppisen stod loppisväninnan Karin och frös och sålde. Hon känner till min smak utan och innan och hade köpt det här fina djupa fatet till mig...... Rörstrands Troja föll givetvis på den Retro-Tokiga läppen.....
Sedan gasade vi iväg till Stigen/Färgelanda där vi besökte 3 loppisar.
Denna fina UllaS-duk blev iallafall min där....
OCH en liten Prunus-assiett. En tia för denna gav jag gladeligen. Inte mycket inköp men återigen en trevlig loppislördag och dessutom kvalitétstid med min goa 17-åring.

12 kommentarer:

  1. Loppisdag och massor av fynd. Inte illa och stora sonen är också intresserad.
    I Stigen känner jag en hantverkare som gör smycken som brukar vara med i Brunskog och sälja.
    Ha det så gott.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  2. Den där sjalen ser inte riktigt vindtät ut.. skämt åsido.. den var fin, snygg färg.
    Rörstrands Troja är jag uppvuxen med så det kändes "som hemma" när jag såg den.

    SvaraRadera
  3. Sjalen ser superfin ut =) Och fynden var super!
    SV: Jodå muffisarna smakar mums även om dom ser lite "läbbig" ut.. =) hehe..
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  4. Blir verkligen impad av att du knåpade ihop den själv! Gillar också turkos, särskilt i kläder. Härligt med att loppisshoppa med sonen, det har faktiskt jag också gjort en gång med Herrn Mittemellan - han inhandlade en nysilverljusstake för tio kronor och var stolt som en tupp över sitt fynd.

    SvaraRadera
  5. Så roligt när barnen vill va med. Mina gillar också loppis o auktioner. Snygg sjal, jag gillar den gröna färgen. Du gjorde riktigt fina fynd tycker jag. UllaS har så häftiga textilier. Troja var riktigt fin..
    Ha en bra vecka.!

    SvaraRadera
  6. Fin sjal!
    Själv stickade jag två stycken i helgen :)

    Fina fynd också, diggar duken.

    SvaraRadera
  7. jättefin sjal!
    Och vilken fin blogg , kul att se dina fynd:)

    SvaraRadera
  8. Suuuuperfin schal du gjort!!! Du är ju riktigt proffs du! Ja, svärmora har åkt nu, så jag får hoppas jag lärt mig tillräckligt...meeep...får väl leta upp nån syjunta annars, hehe!!!
    Superhärliga fynd också - dotra min är också påväg fatta det här med fynd :)))

    Kramsar Lycke

    SvaraRadera
  9. Fin assiett och sjalen blev ju kanon!

    Inte illa att du fick med dej 17-åringen. Annars brukar man ju vara tvungna muta dem för att få liite kvalitetstid. Det är bara att tacka och ta emot när det händer. :)

    Skönt att Måndagen går mot sitt slut nu säger jag bara... *gäsp*

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Vilken fin sjal. Härlig färg!

    SvaraRadera
  11. Blev jätte fin !!! och du med allt ditt jätte vackra porslin... suckar!! och alla underbara porslins fynd du gör!

    SvaraRadera
  12. SV: Mmm emaljerade muggar kan vara fint till mycket, här skall dom få agera personliga vattenmuggar så det blir lite mindre disk ;) hehe..
    Kraaaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!