Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 16 november 2009

Nästan färdig!

En helg full av mecklande har vi haft..., mannen min och jag.....
Jag fick en tanke i huvudet om en slags inbyggd dvd-förvaring....
Suck.....
Pust....
Stånk....
Men maken är en god äkta hälft och filade vidare på mina luddiga arbetsbeskrivningar.
JAG vet hur slutresultatet ska vara... Jag är bra på att visualisera saker.... Men vägen dit.... Nope! Det fixar maken..."Du kan väl sätta upp lite hyllor på väggen så sätter vi en skiva över som jag tapetserar! Hur svårt kan det vá???"
Tur att gubben är noggrann och händig.....Och av och till en SMULA trött på sin väna hustru....
Men visst blev hyllan bra? Den sväljer hur mycket filmer som helst och det syns nästan inte.....
Här är den i lite kvällsbelysning....Vår långa tråkiga vägg mittemot har fått ett avbrott i form av en tapetfond bakom soffan. Grabbarna känner sig hemmastadda i allafall!
Vi har en till hylla att färdigställa. Jag återkommer med mer bilder på detta=D

11 kommentarer:

  1. Hej! Vad fint det blev. Förstår att du känner dej nöjd. Tråkigt att barna är sjuka.
    Jag har blivit så hes och känner mej lite trött och det är inte bra inför helgens mässa.
    Ha det gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Jättesmart! du har verkligen mycket bra ideer!

    SvaraRadera
  3. Hej =))
    Vilken fiffig ide och vad duktig mannen i ditt liv är , de blev kanonbra !! =))
    Ha en bra dag , kram =)

    SvaraRadera
  4. Sv: Jadu det talesättet stämmer verkligen, små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer. Nu råder frid här ett tag iaf. :)

    Superfin hylla! Jag måste nog oxå härma det. Undra bara vem jag ska lura till att snickra? Pappa kanske får "äran" hehe..

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Yes!!! Det där gillade jag skarpt!!! visst är det Gittes tapet!!! Tycker också det ser tråkigt ut med massa filmer liggande, så det var ett supertips :) Jasså du virkar du med nu i dagarna - uuunderbart kul - men det tar ju fasligt med tid också, även om man blir snabbare i snabbare, hehe...! Har inte hunnit kolla din mail ännu ens en gång för det är så mycket som ska hinnas just nu...tror jag ska ansöka om 24 timmar extra på dygnet jag!!!

    Kramisar Lycke

    SvaraRadera
  6. Åhh! Jag hukar mig för att inte nockas av allt som Du inspirerar med! Jag hinner inte med allt jag vill när idéerna står i kö i huvudet! Supersmart och fin hylla! Mycket stor risk att jag apar efter den! Blir ev ny bostad för oss och då blir det renovera av...igen! Kul! Tango hälsar och tackar för att det är någon som förstår hur han har det stackarn... Kram från Annica

    SvaraRadera
  7. hej!
    Men så smart hylla! Och också "smart" att ha en karl som kan fixa det man tänkt ut..

    SvaraRadera
  8. vilken smart hylla.. men sån får man nog inte skruva upp i hyresrätt ;)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!