Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 6 november 2009

Tapetdilemma

Hämtade ut ett MYCKET trevligt paket i ICA-butiken häromdagen. Det vankas omtapetsering i det Retro-Tokiga hemmet.....

En underbar blomsterslinga i gula och guldbruna nyanser.

Jag fick lägga beslag på de enda tre rullarna som Gitte hade....

Det kommer att bli så bra på vår tråkiga trappvägg.

Innan jag tar mig an trappväggen så vankas det emellertid omtapetsering av tv-rum.

Det som för sex år sen tedde sig som en härligt vaniljfärgad nyans känns numera bara som trist urin-gul!!!
Det uringula accentueras emellertid av en vinröd fondvägg vars kulör jag fortfarande ÄLSKAR!Denna tapet skall upp i tv-rummet......Mumma.......

Vår icke-vinröda kortvägg ska i allafall tapetseras i denna ljuvliga medaljongtapet.... De andra väggarna ska målas i en svagt, svagt, mycket diskret (jo faktiskt!!!!) grön kulör. Vet inte om jag ska byta ut den helt vinröda väggen mot medaljongtapeten eller om jag kanske ska göra någon annan variant!?
Hmmm..... Jag får ta mig en funderare..... Såg ni påsen som stod ovanpå skänken????

Världens Bästa Granne kom in och gav oss den häromdagen. Vi har varit kattvakter så han tyckte att jag och mannen förtjänat en sån här......

Jag tror att jag ska ta mig ett glas lyxigt vitt vin och klura på mitt delikata tapetdilemma nu ikväll.....

4 kommentarer:

  1. Det där med ett glas vin tycker jag du gör helt rätt i. Det där med tapeterna får jag ta mig en titt på i verkligheten innan jag säger ngt. Är det tänkt att tapetseras in advent eller hur ser det ut. KRAM på dig och ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara tapeter , det kommer att
    bli jättefint =))
    Ha en bra dag , kram =)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin medaljongtapet! Är inte den jättesnygg ihop med den vinröda fondväggen?

    SvaraRadera
  4. Mm det kommer att bli kanonfint tror jag! Ser fram emot att få se förvandlingen....

    Ha en trevlig helg!
    Kraam Lotten

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!