Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 10 november 2009

Vill ni följa med på lite retropryls-safari?

I lördags besökte jag och loppisväninnan bland annat den loppis/nostalgi-butik i Färgelanda som jag skrivit om tidigare. För första gången hade jag med kameran i syfte att dokumentera lite...., och det hyggliga paret som förestår butiken lät mig göra det..... :-D

Här finns det mycket för oss retro-fantaster... Bara den gigantiska kassaapparaten är helt underbar!Tomtar står högt på listan vad gäller loppisväninnan.

Hon gick i spinn över dessa fina tomteburkar. Är man förtjust i Kockum-prylar är det inte svårt att få sitt lysmäte här.



En avdelning fylld med gamla veckotidningar....När min 17-åring var med hit fastnade han i denna avdelning.

Kameror modell äldre.....


Tonårsdottern däremot fastnade för denna. Jag tror att det är en underkjol och att tanken är att "ryschet" skall glutta fram under kjolfållen nertill.....


Loppisväninnan gillade detta fatet.... En suddig (ursäkta!!!) översiktsbild.... Ser ni "torkhuven"? Och den tre-benade sypuffen?
Jag fastnade i denna hyllan....

Koka-porslinet är läckert...

Får bjuda på lite närbilder på mina favvosar härifrån....

Dessa hade jag LÄTT kunnat tänka mig att adoptera.....Liksom detta.....En så fin golvlampa....
En lite utökad bild....
Kolla blombordet! Och hörnhyllan i string som skymtar bakom lampan.
Mumma....
Lite retro för toalettskåpet.....
Och så..... My favourites... och min absolut hetasta julklappsönskan i år! Vem skulle inte vilja ha en sån här termos?Jag tror att den turkosa är min favorit! Vilken är din??

23 kommentarer:

  1. Det turkosa är absolut min favorit ! =)
    *dregla även över tomteburkarna*
    Vilket underbart ställe , rena rama himmelriket , jag skulle ha svårt att slita mig därifrån..haha
    Ha en bra dag , kram =)

    SvaraRadera
  2. Åhh vilken härlig loppis! Där skulle jag kunna tänka mig att göra ett besök ;-)

    SvaraRadera
  3. Underbar loppis!
    Vad tog de för den gröna California skålen?

    SvaraRadera
  4. Du milde så mycket fina saker, en sån loppis skulle jag vilja ha i mitt närområde. Var det dyrt..t.ex. vad kostade en koka-kanna?

    SvaraRadera
  5. Mmmmmm kockumprylarna var helt i mitt tycke dit måste jag ju åka om inte så bara för att titta/B-M

    SvaraRadera
  6. Hmmm... Jag fick förstora upp en av mina bilder för att kolla priser på nån synlig prislapp. Stålhane-skålen kostade 390kr.... Den rosa-gula lampan 1400kr... Tyvärr såg jag ingen prislapp på någon av Koka-sakerna, en djärv gissning är typ 350kr för en kanna....

    SvaraRadera
  7. B-M; Jag kan hänga på!;-)

    SvaraRadera
  8. Vilken loppis! urfräcka grejer, mycket man kan tänka sig. kan också tänka mig åka dit, bara för att njuta och titta om inte annat. fyndfaktorn brukar vara låg på såna här ställen, där de är så medvetna...tyvärr.. ;o)
    var ligger den?
    svårt att välja favoritkanna...man blir så sugen på allihop...

    SvaraRadera
  9. ps...glömde fråga...köpte du något?
    kram

    SvaraRadera
  10. Wow, vilket ställe!!

    Jag har en vit termos, men skulle gärna ha en med färg också.

    SvaraRadera
  11. Hej! Julafton för hela familjen ser jag.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  12. vilken kanon butik men säkert inte gratis!

    SvaraRadera
  13. Det här är ett bevis för att vi kan på landet också. Påminner om vår första butik hemma på gården. Tack för bilderna, det var riktigt kul att se.

    SvaraRadera
  14. Underbart loppis alltså!!!!!! Men visst måste det ha varit lite dyrare än vanligt här?!? Vad tog de för kockumgrejerna och kaffeburkarna bredvid tomteburkarna?!? Minns du?
    Ja, du får jättegärna skicka mönstret du har om du hittar det!!!
    mmm tvkannorna var jätttehärliga!!!

    Kramar Lycke

    SvaraRadera
  15. OjOjOj! Får ha haklapp framför datorn när man får tillfälle att dregla över sååå många läckra saker! Tur man bor långt ifrån när kassan är lite tunn! *skratt* Ha en härlig onsdag! Kram!

    SvaraRadera
  16. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Vilken härlig loppis. Dit skulle jag villja åka till.
    Kram Birgitta / Björklyan

    SvaraRadera
  17. Vad kul att se alla dessa fina bilder från denna underbar samling-loppis.Brittmari

    SvaraRadera
  18. O, wow! Dit hadde jag gärna följt med :-) JAg hade två såna där blombord, hittade dem på Myrorna för 90 kr styck om jag inte minns fel för kanske 7 år sedan, men efter att de flyttat runt och aldrig hittade sin plats här så sålde jag dem på loppis för ett par år sedan, fick då totalt 500 för båda. Bra affär tyckte jag, men jag hade troligtvis fått mer på tradera, fast det vet man ju aldrig :-)

    SvaraRadera
  19. Jag hade gjort mycket för det där blombordet :) Varför bor jag i norrland för?

    SvaraRadera
  20. ååååå vilken loppis dit ska jag åka!! Vill ha ALLT! kul att min underkjol fanns där också :)

    SvaraRadera
  21. Googlade på termos och retro för att se om jag hittade en likadan termos som den jag fann idag, och hamnade här. Undrar när den kan vara ifrån? Min är i superskick på utsidan men inte insidan, så den får nog bli vattningstermos till blommorna. Den skäms inte för sig på fönsterbänken i alla fall. :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!