Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 30 december 2009

Året som gick

Libby i 50-talsjakten puffar för att man ska skriva om de fem inlägg som man är stoltast över 2009.
Jag började med min Retro-Tokiga blogg i februari.....
Och stolt och stolt vet jag inte....
Men helt klart är det vansinnigt roligt att blogga om sin stora egotripp....
Och att upptäcka att jag inte är helt ensam om att vurma för gamla prylar, gammalt porslin, retrotyger och att fixa och dona hemmavid med återanvända saker....
Vi är ju faktiskt ganska många retronördar här i Blogglandia!!!!=) Och visst finns det en del inlägg som jag minns lite extra....
Jag antar din utmaning Libby, och skickar den vidare till alla som känner sig manade!
Vi tutar och kör:
*Om min RETROPRYLSSAFARI! En av de finaste antikbodar/loppisar jag varit på. Ett ställe där jag bara gick runt och "ååååhhhhade" och "aaaahhhade" på!
Här köpte mannen min 50-talstermos som jag fick i julklapp.....
*När jag hamnade i RETROTYGSHIMLEN. Jag hamnade på andra våningen på mitt favvoloppis och upptäckte en hel garderob med tyger som var lagda på undantag... Man ska alltid fråga sig för om det finns mer att kika på har jag märkt. Detta stället trodde jag att jag hade JÄRNKOLL på men tji fick jag!
*Min RETROFIERING av vårt sovrum. Med en tapet från Gitte stylade jag om vårt sovrum och blev kanonnöjd med resultatet. Det var min första omfixning med 70-talstapet.... Men inte min sista......
*Mina SUPERFINA UE-krukor som jag fick av världens bästa B-M!!!! De har numera sin givna plats i köksfönstret och jag älskar dem!!!!
*Givetvis vill jag även ha med mitt allra första inlägg i min topp-5 lista! Jag började lite vacklande att skriva om att jag är PORSLINSFANTAST. Något som min luttrade man kan skriva under på.
Mitt bloggande tänker jag absolut fortsätta med under 2010. Inte minst har det gett mig många nya kontakter med sköna likasinnade människor!
Till alla er härliga bloggläsare önskar jag ett gott slut och ett riktigt härligt nytt 2010!!!

6 kommentarer:

  1. Gott Nytt 2010 önskar jag er också!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År till dej också. Tack för att jag fått göra dej bekantskap genom din härliga blogg!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att läsa om dina 5 favoriter i år, jag som inte varit med och läst hela året. Önskar dig ett gott nytt år med massor av fina fynd! Kram!
    /AnnaSara

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!