Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 19 december 2009



Det märks att det snart är jul och att människor i Blogglandia är upptagna med annat....


Även hemma hos mig julfixas det för fulla muggar just nu. Och julstämningen har vi inga problem med efter torsdagens snöoväder. Min son kom hem från skolan med denna fina jultavla häromdagen.... Skolan slutade igår och nu är alla barn lediga.....
Barnen är själaglada över snön. Vi har liksom fått vänja oss vid gröna jular, så nästan 20 minus och 30cm snö är exotiskt och välkommet!

Vårt omskrivna hyllprojekt är avslutat....
Vi är übernöjda med hur det blev.....
Granbelysningen vid den vänstra hyllan har jag nästat upp. Det är en prototyp.... Har en tanke om att sätta någon form av småpunktsbelysning utmed hyllornas kanter för att framhäva dem. Vad tror ni om det?
Det lilla tomtehuset har min (numera bortgångna) farbror byggt..... Här får alla småtomtar samsas.....
Gammeltomten tronar högst upp i de nya hyllorna, på eget exklusivt hyllplan....




Som synes.... Julen har äntrat det Retro-tokiga hemmet.
Nu är det bara granen som saknas..... Lite pyssel har det blivit också... Men jag återkommer med detta!

4 kommentarer:

  1. haloj riktigt juligt... ja du man pysslar jag skulle inte göra något i dag håller på med ett pepparkaks hus.... vilket projekt!
    ha en fiiin lördag :)

    SvaraRadera
  2. Så julmysigt ni har det! Skönt med jullov, mina skolbarn får inte jullov förrän om två dagar!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt snyggt!!!! Skitbra idé!!! DÄR skulle jag kunna stoppa in alla dvd:er! Oj nu gick huvvet i spinn! Tapeten på hyllorväggarna är otroligt fin!!! Visst är det en Gittetapet? Jätte jättefin!!!! Hela rummet blev fint! För att inte tala om bakgrunden du gjort. Snyggast av alla jag någonsin sett!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Snygg julduk!!

    http://gilasgrotta.blogspot.com/

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!