Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 29 december 2009

Julsnö och den bästa retrogåvan ever!

Det är KALLT, KALLT, KAAAAALLT och mängder av snö.... Till och med här i Dalsland! Vädermässigt så har det varit en idealisk jul! Vi är alltför vana vid gröna, regniga jular så allt vitt som ramlat ner från himlen har bara kännts som en ovanligt trevlig bonus!

Ända tills strömmen försvann på annandagen. Sammanlagt 2 dygn har vi varit strömlösa! Då är jag evigt tacksam för min älskade, hatade vedspis!

Älskad för värmen och knastret...

Hatad för att den är stor, klumpig, FUUUL och för att veden skitar ner något alldeles enormt!

Nu är iallafall julen avklarad. Trevligt när det är men enormt skönt när den är över.

Tygtokig som jag är så går jag igång på alla fina gamla jultextilier som finns. De var faktiskt anledningen till att jag kom att börja köpa retrotyger en gång.....

KOLLA bara på vår härliga matsalsduk!!! Vem har sagt att julen bara ska gå i vitt och rött??!

Måste visa upp julens absolut BÄSTA retroklapp också!

En hett efterlängtad 50-tals(?) termos låg i paketet från mannen. Blev SÅ glad!! Det är varianten med gummipackning. De finns ju med kork också. Denna håller dock värmen kanonbra.


Igår inhandlade jag en splajdans ny mobil! Med kamera! Jag är så spänd på att få testa den. Det är kamera och jag hoppas att den funkar bra så att jag kan fota lite mer spontant till min blogg!!


5 kommentarer:

  1. Vilken vacker termos! Sedan gör det ju inget att den håller värmen också. Det kan vara si och så med det när de är gamla. God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. härliga bilder,, ja du attans vad vi får snö här med.. ok vi ska ha snö men inte brukar vi ha dessa mängder!
    öNSKAR DIG O DE DINA EN GOD FORTSÄTTNING :)

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar blogg! Är själv lite smått halvtokig i retroprylar. Ska spara din bloggadress så jag kan titta vidare. :)
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  4. Så fina retro prylar...
    Mysigt med vedspis men inte kul utan ström!

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga snöbilder!! Här har vi massor massor av snö! Men KALLT KALLT här med! Runt 20 minus dagtid...
    Termosen var verkligen najs!
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!