Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 4 december 2009

Kreativitetskaos!!!!

Just nu är det avancerat kreativitetskaos här hemma. Jag har belamrat matrummet med diverse juldukar, massor av tygstuvar, kantband, spets och andra syattiraljer....
Något som inte bekymrar dottern som sitter bekvämt tillbakalutad i röran framför sin laptop medan Mamsen brôtar runtomkring henne....

Här är en del av tillverkningen hittills.....


Jag har använt mig av gardiner, dukar, linnehanddukar, påslakan, gamla jeans, knappar,.....
I princip allt är återanvänt. Det enda som jag köpt nytt är en del kantband och stoppningen.
Så mina hjärtan är inte bara personliga.... De är minsann miljövänliga också!!!! =) Jag har gett bort ett par och sedan har jag faktiskt sålt en del till mina arbetskompisar.....
Men det kommer mera......
Imorgon är det en liten loppissväng med Loppisväninnan som gäller... Återkommer med rapport efter detta.
Ha en riktig goooo helg!!!

6 kommentarer:

  1. Jag gillar dina hjärtan!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Här hemma är det också kreativitetskaos. Jag stickar Tomtar/Gnomer.. Ursöta är bara förnamnet på dina hjärtan..

    SvaraRadera
  3. vilken fart på till verkningen.. men visst är detkul när man väl kommer i gång!

    SvaraRadera
  4. Tycker om återbruk! Ger mer värde till det gjorda. Jag blir sysugen när jag ser dina fina hjärtan. Men idag ska jag baka julgodis istället.

    SvaraRadera
  5. Hjärtana är verkligen söta! Du är sååå duktig!
    trevlig helg med massa fynd!

    SvaraRadera
  6. Vilka jättefina hjärtan du har gjort!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!