Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 15 december 2009

Mera julhjärtan

"NEEEEJ! Inte blixten!!!!!"
Jag lovar att pojken är tusen gånger sötare än hjärtat men han HATAR kamerablixtar..... Därav kortet....
Det här hjärtat hade Lilleman iallafall med till sina dagisfröknar häromdagen.
Och det här med grönrutigt tyg har jag sålt.....
Doteras skolassistent fick det understa med grönt virkat hjärta på... Och NEJ! Jag har inte virkat det själv. Fick tag på ett jättepack med virkade granhjärtan på loppis som passade fint som applikationer...

Det översta hjärtat på den här bilden broderade jag makens systerdotters namn på och så fick hon det istället för födelsedagskort när han var och grattade henne häromdagen.....


Och det understa gav jag till min bror med fru nu i helgen när vi tog adjö inför deras Mexiko-resa.
Just nu så mecklas och städas det en massa inför jul härhemma. Jag antar att ni har det likadant. Att jobba känns lite LÄTT omotiverat men jag ser framemot lite julledighet sen. Och idag har vi SNÖ till och med här i Dalsland!
Ha det gott i adventsmörkret!

7 kommentarer:

  1. Oj va många fina hjärtan du gjort gumman! Själv har jag inte ens hunnit med hälften utav det jag skulle vilja hinna..men men..det är ett liv efter jul också.. =)
    Hoppas du får en fortsatt fin vecka gumman!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. älskar detta bamse hjärtat :)

    SvaraRadera
  3. Fina hjärtan! Kul att hjärtat är så stort!

    SvaraRadera
  4. SV: Va kul att du gillar mitt pyssel..får se om det blir bak eller pyssel idag..har inte riktigt vaknat på så jag har inte bestämt mig.. =) hihi..
    Tror jag skall klippa lite pappersstjärnor att sätta i köksfönstret i alla fall.. =)
    Ha en fortsatt skön vecka gumman!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  5. så fina hjärtan!I över 1 år har tänkt göra många sådana till sovrummet men än så länge har det inte skett:)

    SvaraRadera
  6. Men kära du!!!! vilka underbara hjärtan du gjort!!! Blir helt imponerad av din kreativitet - och vad glada de ska bli de som fått dem...här har symaskinen tyvärr stårr och dammat igen ett tag igen...och jag som har julklappar kvar att göra :))), jag tar det med lugn ändå - vet att jag har mycket krlek att skicka vidare nu! Tack för dina goa ord hos mig, det värmer - ja, du ser att det är förändring pågång...håller på att hitta mig själv igen nu! Det senaste året har jag visserligen varit mig själv - men har inte kikat närmare på mitt inre - och bara det att verkligen SE på sig själv i spegeln är en underlig uppenbarelse - såg att det var mycket som behövde åtgärdas och det är en skön känsla att börja fixa med det och hjälper desto mer :)))
    Julklapparna är bara till hälften fixade och huset till hälften pyntat...men det löser sig...man får vänja sig att tänja ut tiden igen!!!

    Mycket kärlek och många kramar till dig...
    ~Lycke

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!