Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 21 december 2009

Traderafynd och föräldralyx

Jag hade en härlig ensamkväll med mannen i mitt liv i lördags. Sånt händer alldeles för sällan och med fyra barn i huset är det en sällsynt lyx.....
Kommer ni ihåg de fina Rörstrands Pion-faten som jag kom över för ett tag sedan..... De kom till användning kvällen till ära! Maten ser väl inte jätterolig ut på kortet men jag försäkrar att det var kanongott.... Laxlåda i ugn med smörkryddade potatisklyftor.... Och ett glas rött!
Föräldralyx på hög nivå!
Helgen innebar även färdigställning av ännu en julklappssjal.... Den vinfärgade/rosa blev klar så nu blir det nog ingen mer virkning innan jul.....
Jag måste även visa en julklapp som Loppisväninnan förärade mig i helgen..... (Och nej..... Vi kan ALDRIG hålla på våra julklappar ända till dopparedagen!!!) Ett nytt djupt fat. Rörstrands Karneval! Jag har kikat på sådana tidigare men dragit mig ur köpet då det varit lite för dyra.... Tänk er denna som godisskål!!!!
Och inte en endaste repa!
Lite Traderafynd har det blivit också! Efter tips från Herr Movarp kunde jag ropa in tre stycken kaffekoppar med fat ur Rörstrands Tim. En serie som jag samlar på till min 17-åring med samma namn (Lite nördigt men kul......) Två större tefat ur samma serie blev det också i en annan auktion. Allt i jättefint skick!
Dessutom fixade jag julklappen till papps på Tradera. En kanonfin kanna modell Rörstrands Grön Anna. Han samlar på detta och på Tradera är det riktigt humana priser på detta porslin.
Imorgon jobbar jag sista dagen innan jag tar jullov! Underbart..... Vi har dessutom fått rejält med snö som faktiskt ser ut att ligga kvar över jul vilken glädjer mig oerhört! För att inte tala om barnen!!!!!
Jag har lite syprojekt i matrummet så julstädningen ligger liiiiite efter.... Håller på med en julblus till mig själv. Syr om en flanellskjorta som är alldeles för liten till mannen och så pillar jag med julstrumpor som ju måste vara klara kvällen före om nissarna ska kunna ha något att lägga klapparna i till julaftons morgon.......

10 kommentarer:

  1. Vilken härlig middag, den såg verkligen god ut! Förstår att det är svårt med egentid med fyra barn, jag tycker att det är svårt med ETT barn...
    sjalarna är såååå fina!
    kram och god jul!

    SvaraRadera
  2. Oj, vad mycket fint porslin du visar. Tallrikarna ni åt er love-dinner på var underbara ;-)
    Jaa, du verkar vara lika stor tidsoptimist som jag.... pyssel in i det sista! Lycka till!

    Julkraam Lotten

    SvaraRadera
  3. Vill önska dig och de dina en riktigt god jul... om jag inte kikar in något mera före jul...

    SvaraRadera
  4. Hej
    ja tradera kan man fynda på ,där försvinner lätt några timmar när man sitter å tittar .Vill önska dej och din familj en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År
    Kram / Lisbeth

    SvaraRadera
  5. Vad kul att samla på servisen med sonens namn på! Önskar dig en riktigt god jul!

    SvaraRadera
  6. Lika spännande som vanligt att kika in här o se vad Du pysslar med! Nu ser jag vem som bjuder över mig på de fina juldukarna på Tradera! *skratt* Jag har iaf lyckats köpa några i samma stil! Tack för fina rara hälsningen hos mig! Önskar Dig och de Dina en
    Riktigt Varm och Stämningsfull Jul!

    SvaraRadera
  7. Kul att du gillade min lilla present =) hihi..
    Älskar att ge bort små presenter då och då..
    Hoppas ni har haft en toppen jul och att ni får en god fortsättning!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  8. Grattis till kvällen med mannen :) och en alldeles underbart god Jul önskar jag dig och de dina!!!!

    Julkramar Lycke

    SvaraRadera
  9. Skönt och välbehövligt med föräldralyx. Väldigt sällan vi har det också, men vi ska till Stockholm en helg i januari.
    Fina porslinsfynd! Känner igen Pion överst, funderar på om jag inte har något udda i det. Det där KArneval är ju härligt, har aldrig sett det förr.
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!