Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 16 januari 2010

Jobbkopp och kreativ lilleman

Jag lovade ju en bild på min nya jobb-kopp...
Hittade den på på favvoloppisen för 2kr. Den är märkt med "Bavaria" i botten och jag älskar den....
Jag har hittat överföringskabeln till kameran och därför blir det lite mobilkort. Kvällsskärpan är inte den bästa men ni får hålla till godo. Min åttaåring är inne i en fingervirkningsflow som hållit i sig sedan innan jul.
Han länsar mamsens stickekorg (ni ser den på pallen i bakgrunden....) och har tillverkat meter efter meter med färgglada fingervirkningar. Häromdagen kom han på att han faktiskt kunde sy ihop sina alster.
En flagga ska det bli.......
Eller matta....
Eller filt.....
Eller nåt.....
Tv-rumsgolvet är till följd av detta i ett stadium av STÄNDIG katastrof! Jag väljer att strunta i det och glädja mig åt att lilleman är så härligt kreativ......
På favvoloppisen har de en övervåning med gamla kläder och textilier. Jag har hittat så fina retro-klänningar där. Dessa blev inte bra på korten så jag kan tyvärr inte visa dem.... Men kolla på denna babyklänningen......
En tia skulle de ha för den. Den skulle säkert passa syterysters minsta, men till sommaren när den är aktuell så funkar den inte. För mig som är barn av 70-talet så igenkänningsfaktorn stor!

Det drar i loppistarmen just nu..... Idag blir det dock ingen runda. Ska dra med mina stora på en bibliotekstur istället.
Ha en goooo helg!

5 kommentarer:

  1. Fin jobbkopp! Och vad kul med åttaåringen som stcikar! Ha en riktigt skön helg (kanske passerade du ändå någon loppis på väg till/från biblioteket? :-)

    SvaraRadera
  2. Muggen är ljuvlig!
    Sådan mor, sådan son...i ett sånt kreativt hem kan det väl inte bli annat! ;o)

    SvaraRadera
  3. Gud vad underbara fynd du hittar, måste verligen börja leta efter Loppis jag med:)älskar din retrostil

    SvaraRadera
  4. åhhhhh vilken kopp underbar!! helt underbar!

    SvaraRadera
  5. Tips på Loppisar hittar du hos mig =)


    Ha en bra dag
    Hälsar Louise
    http://loppisskattkammaren.blogspot.com
    www.louisealexandersson.se

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!