Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 30 januari 2010

Loppislördag del 1

Lördag kväll infinner sig med tänd mysbelysning och allmän nedvarvning i det Retro-Tokiga hemmet.....Jag är mäkta nöjd efter en mycket trevlig loppisturné i trakterna kring Vänersborg/Trollhättan tillsammans med Loppisväninnan..... Fyra ställen besöktes sammantaget.....
Tre fina Bavaria kaffekoppar i härliga vårfärger blev mina idag. Hittade även UllaS-duken..... Toknöjd då jag redan har två längre dukar i samma mönster.
Duken hittade jag på Storegårdens Antikt och Kuriosa i Vänersborg och kopparna fanns på Erikshjälpen, även det i Vänersborg.Jag har ju en hel del samlingar som ni vet.....
Att burkar i alla utföranden är en favorit har jag accepterat sedan länge.....På Röda Korsets loppis i Vänersborg hittade jag den här sötnosen för en tia....., och mitt livs andra retro-spargris fick följa med hem. Den fann sig genast väl tillrätta med kompisen.Och jag kan krasst konstatera att jag ligger i farozonen för att ha dragit på mig ÄNNU ett samlande..... Men än så länge är det ju faktiskt bara två nassar.....
Nya, glada köksgardiner fick det också bli.
30kr på Röda Korset...... Tyckte att det var ett riktigt skönt vårmönster.
Hittade lite mer..... Men jag håller på det tills imorgon!
Ha en go helg på er alla!

9 kommentarer:

  1. Jag är ju mest för svenska koppar, men dom där var riktigt fina! Har nog aldrig sett såna tidigare!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar egentligen också mest svenskt porslin. Men är det riktigt snygga dekorer så har jag svårt att motstå....=)

    SvaraRadera
  3. Kopparna och köksgardinen får 12 poäng av mig.
    Twelve points, Douze points.

    SvaraRadera
  4. Skaffaren.... Tack!=)
    Randiga Tråden.... Ja, jag var nöjd med dagens fynd.....

    SvaraRadera
  5. Hej! Ser att du varit på Loppisturne och fyndat. Kul när det går att hitta saker som man gillar.
    Kram

    SvaraRadera
  6. åhh sa jag då.. kopparna är ljuvilga :)

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara fynd du gjort och tokig i burkar som jag är så blev jag förälskad i dina burkar =))
    Gardinerna är riktig söta med sitt underbara blommönster =)
    Önskar dig en mysig söndag , kram =)

    SvaraRadera
  8. Jättesöta koppar! Verkar som om du hade en riktigt bra loppislördag.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!