Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 31 januari 2010

Loppislördag del 2

Jag måste visa upp resten av mina lördagsfynd för er.....
Har dille på ljusstakar och ljuskronor.
Gårdagen innebar ännu ett nytillskott i form av denna läckra i luffarslöjd (heter det så??) Den är gjord av fyrkantiga spikar iallafall.... (Ser ni min goa bloggarplats i bakgrunden??!)Jag har en väggvariant sedan tidigare med samma turkosa nyans på glasdekorationen.
Jag hittade även detta söta barnförkläde. Min snart femårige son fnös och sa att det var ett TJEJ-FÖRKLÄDE!!!! Hmmmm..... Mamman gillade det iallafall.....
På Storegårdens Antik i Vänersborg hittade jag både ovanstående förkläde och dessa tre örngott och ett påslakan.
10kr/st och då är skicket kanooon.
Det lönar sig att orka stå på huvudet i lådor med fyndtextilier ibland...;-)
Jag har småfyndat lite tyger på favvoloppisen vid jobbet under veckan också. Är inne i en tyg-flow just nu tror jag.Trettio kronor sammanlagt för den här högen med textilier.
Måste visa mönstren lite närmare.... Detta turkosa fick jag tag i två av. Jag tror att det är sängöverdrag med kappor.....
Denna gröngula är en lång gardinlängd i kraftigt tyg. Mönstret är fantastiskt härligt tycker jag....

Idag har vi en riktig softar-söndag. Pillar lite med tvätten.... Meckar lite med maten.... Kollar lite skidåkning på tv...
Ska fixa till lite semlor att äta framför gänget i Köping ikväll..... Mer spännande än så behöver inte livet vara en söndag i januari!
Kram till er alla från en tämligen avslappnad Fru Retro-Tokig!

10 kommentarer:

  1. Många underbara fynd du har gjort gumman! =)
    SV: Mmm det skall bli en blandning utav retro/återbruk/medeltida/trädgårdsbröllop.. =)
    Skall börja köpa hem en massa kaffekoppar, kaffekannor har jag redan en samling utav..skall dekorera med blommor ifrån trädgården..min vännina syr klänningen..mm.. Spännande! =)
    Tyckte att du var värd awardet, nu måste du blogga om det oxå.. =)
    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. SV: Ja du gumman! Tror att det skall få fortsätta vara dockskåp då jag är barnsligt förtjust i leksaker =) hihi..
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Luffarslöjd brukar nog vara av ståltråd. Kanske heter det hästskosömslöjd;)

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga fynd...gillar ditt brickband och ethel brickan på väggen:)

    SvaraRadera
  5. Härliga fynd! tyger får man inte heller nog av finns ju liksom ingen ände på mönster och kvalitéer. Förstår att du handlar!

    SvaraRadera
  6. Sanna; Jo, jag är nöjd med min vecka! Jag ska blogga om awarden.... Måste bara ta sats lite först"";-) Kan man öppna dockskåpet och inreda det tro??!
    Moster Mjölgumpa; Jaaa..... Hästskosöm känner jag igen! Det har du nog rätt i!
    Re-Dizain; Jag älskar både brickan och det brickbandet. Bestämde mig för lite turkost tema i matrummet....:-)
    Cinna; Jo... Svårt att låta bli.... Behöver snart ha ett eget tyg och syrum....
    Svenskt Retro; Nej det tror jag inte. Har inte hittat någon märkning... Varken på den eller på min väggstake....

    SvaraRadera
  7. Oj, du fyndar då verkligen med besked! Härligt! Gillar ljuskronan och den turkosa färgen. Har haft den som favvo i ett bra tag nu. Den har liksom rotat sej hos mej.. ;)

    SvaraRadera
  8. Åh, namnam, vilka härliga fynd du gjort!
    Speciellt det turkosa tyget med blåa blommor.
    Din ljuskrona är inte i luffarslöjd, verkar vara någon sorts smide. Luffarslöjd är arbeten gjorda i ståltråd som virats. Jag gör lite sådant ibland.

    SvaraRadera
  9. Ja nog kan man öppna dockskåpet och inreda det..skall bli ett spännande projekt =)
    Mmm han e tuff min älskling..och jag är så enormt tacksam för att jag har honom och barnen förstås..vi har kramats i massor sen vi kom hem..tacksam för att man lever och har varandra..
    Den skitstövel som bara drog skulle jag vilja läsa lusen utav..men vi hittar nog aldrig den föraren.. =(
    Ha en fortsatt fin vecka gumman och tack för att du finns! <3
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!