Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 4 januari 2010

Present och pyssel

Alldeles innan jul fick jag en så söt liten paket på posten.
Krimskramsan, en otroligt kreativ och påhittig bloggvän som jag fått skickade mig detta fina hänge:Jag har det i granen just nu men tror faktiskt att det ska få hänga framme året runt. En söt feelgood-sak och en påminnelse om att man faktiskt KAN skaffa sig goda, omtänksamma vänner i bloggvärlden!
Stort TACK snälla du!
Inspirerad av alla roliga, kreativa bloggar runtomkring och inte minst min goa väninna H som virkat så fantastiskt häftiga örhängen bestämde jag mig häromdagen för att testa det här med att virka smycken.
Lilleman ville givetvis ha ett eget armband. Har totat ihop varsitt till min åttaåring och hans kompis också. De ville ha likadana kompisarmband..... De kommer på bild framöver har jag tänkt.
Ett halsband blev det också.....
Helt plötsligt vet jag hur jag kan få användning för alla knappar som jag samlat på mig!=)
Imorgon väntar jobb för min del. Har haft en skön julledighet och faktiskt.... Det ska bli riktigt roligt att tackla sköterskeri-arbetet igen! Det är väl ett tecken på att man fått vila upp sig ordentligt????
Avslutar med en skön bild som jag tog genom vårt matrumsfönster igår.
Häst med släde är ingen vanlighet numera. Till och med jag som är hysteriskt DÖRÄDD för dessa kreatur tyckte att det såg vansinnigt härligt ut......

11 kommentarer:

  1. Det där var ju en riktig arbetshäst.
    Dom kan jag leva med.

    SvaraRadera
  2. Jättefina smycken du gjort! Halsbandet var ljuvligt! Hade gärna suttit på den hästsläden, även om jag är som du...hästskräck...(Jag har även koskräck...)

    SvaraRadera
  3. Vad fina smycken du har gjort! Halsbandet blev min favorit.... En fråga bara - hur gör du dom där små spetsarna runt om?
    Jag är ledig ett par dagar till sedan är det dags för mig att tackla sjuksköterskeriet oxå ;-)

    Kraam Lotten

    SvaraRadera
  4. Superfint! Virka står på min att lära mig lista. Men det blir nog till pensionen eller nåt! :)

    SvaraRadera
  5. ÅÅååå...JÄTTEFINA blev de, både halsbandet och armbanden!!!!!!! Helt i min smak :)))))))
    Undrar också hur du gör spetsarna runtikkring - har du funnit bra mönster någonstans! Vi kan kanske byta mönster?!?

    Kramhögar Lycke

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset goaste du!!! Har precis skickat ett mail till dig! Tror jag kom på knepet själv för en stund sedan - så kika o kolla om jag fattade rätt, hihi...!
    Hoppas du får en härlig dag och snart visar mer av dina fina virkalster :)))

    Kramhögar Lycke

    SvaraRadera
  7. Hej! Vansinningt fina armaband och halsband...lite odd molly-känsla med knall :-)

    Hälsningar Ann-Helen i Luleå

    SvaraRadera
  8. hej!
    Så fina smycken! och så många du hunnit med...
    Hoppas ditt år börjat gott och fortsätter så också.

    SvaraRadera
  9. Superkul att du gillade hänget jag knopat ihop till dig =)
    Dina virkade smycken är ju superfina..kanske något man skulle testa nu när förkylningen har börjat lägga sig och man har börjat få skaparlusten tillbaka.. =)
    Hoppas ni får en kanon helg gumman!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  10. Hej din retro-toka :) Vilka tjusiga smycken du virkat! Jag är helt inne på att virka bakverk just nu, finns nåt smakprov på min mamma-blogg om du blir hungrig! :) Tänkte bara säga vilken tokbra idé med kaklet! Älskar såna billiga och bra tips. Tack för det och god fortsättning!

    /AnnaSara

    SvaraRadera
  11. Vilka fina smycken, halsbandet är ett sånt jag skulle kunna dö för ;) Jätte fint var det. Smart med knappen där, praktiskt och fint :) det kan ju inte bli bättre. Ha det bra i kylan. Kram

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!