Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 2 januari 2010

Står ni ut till Tjugondag Knut?

Vi har haft en fantastisk VIIIIIIT jul!
Och ett kylslaget lika vitt nyår!
Och mycket strömavbrott!
Vi lantisar är emellertid rätt vana. Vi bunkrar upp med vatten i PET-flaskor och eldar i vedspisen.
Strömmen gick inatt igen, men kom tillbaka vid middagstid.
Strålande väder med gnistrande snö gjorde att jag och mannen bestämde oss för en pulkatur med vår minste. Ser ni "spöket" bakom mig? Mammas sjal var jättebra när det drar kallt. Funkar alldeles utmärkt att kika ut mellan maskorna på den.... Alla sätt är bra utom de dåliga!
När vi sedan kom in var det skönt att slänga sig i soffa.
Jag lyxar mig med kaffe framför datorn.....


Medan min lilleman tittar på barnfilm.....
Efter nyår börjar det SNABBT kännas inaktuellt med julprylarna.
En del dukar får nog ligga ett tag till.
De utan tomtar känns ju okej.... Medan andra åker av....
Jul är härligt för man tillåts ta ut svängarna lite. Inget är fel liksom.
Jag tog en hög med överblivna julgranskulor och buntade ihop på min fina Karl Holmberg-bricka i vårt höga fönster i tv-rummet.... Fint till det vita utanför... Men som sagt var..... Nu blir det adjöss med nissarna...
Brukar ni vänta till Tjugondag Knut?

10 kommentarer:

  1. jaa!!! väntar alltid till tjugondag knut. tycker det är mysigt med julbelysning och framför allt nu när vi dessutom fått snö till jul och nyår. Fast det är klart jag har ju inte direkt så mycket tomtar och pynt så det stör. Har avvecklat det väldiga pyntandet sedan några år tillbaka. Snöiga hälsningar från B-M

    SvaraRadera
  2. Här plockas det lite nu och då..men skall erkännas att jag inte har direkt några tomtar framme..men några snögubbar, änglar och pepparkaks"gosedjur" finns här.. =)
    Hmm nu han jag ju inte se min lilla julgåva i sin rätta miljö hemma hos dig.. =) hihi..
    Hoppas du har en toppen helg gumman!
    Kramhögar
    Sanna

    SvaraRadera
  3. B-M... Men du som har så fina och GAMLA tomtar. Höll ju på att få infarkt när vi hälsade på och de stod framme på bordet. Mina "gamlingar" hamnar HÖGT upp!!
    Sanna... Den är plåtad och klar..... Den kommer snart! =)
    Kramar från Helena

    SvaraRadera
  4. Nu får det vara nog...imorgon skall allt bort:)
    Granen barrar och vi skall resa till solen snart så det är bäst att plocka allt redan nu...

    SvaraRadera
  5. Förutom julgardiner i 2 rum så har jag bara plockat fram 2 ljusstakar..thats it, men de får vara framme ett litet tag till.
    Jobbigt när strömmen går, man är ju så beroende av el.

    SvaraRadera
  6. Hoho, jag kan knappt bärga mig tills allting är väck!!! Tänkte smyga undan en del tomtar imorgon, medan det andra får vänta ett tag till för knottens skull!!! Tack för goa orden om myssena - ska bli spännande att se de du håller på med..mmm...färdig snart?!? hihi! Härliga bilder från dig - är helt kär i kannan din och tapeten ser underbar ut!!

    Kramar Lycke

    SvaraRadera
  7. Ja, jag väntar så länge det är möjligt...trots familjens tjat...Men jag och minstingen i familjen kämpar för att få ha kvar allt tills knut bankar på.

    SvaraRadera
  8. Jag ska nog försöka få ner tomtarna och allt det andra idag. Om jag orkar... Nu är jag less på dom. Tänk att man kan längta efter något som man så himla fort ledsnar på.

    SvaraRadera
  9. Allt får vara kvar till tjugondag knut. Adventsstjärnan åker inte ner förrän i februari...

    SvaraRadera
  10. När är tjugondagknut? Är det samma som trettondagen? Här håller jag på och packar ihop tomtarna- är det för tidigt?

    Förvirrad Magda

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!