Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 20 februari 2010

Återbruksgardiner.

Vi har fått så otroligt mycket snö....
Jag har varit ute och fotat massor....
Bara för att kunna bevisa för mina framtida, skeptiska barnbarn att vi faktiskt hade så mycket snö vintern 2010! Typ!
En del pyssel inomhus har det också blivit.
Jag har köpt på mig en del påslakan modell 70-tal. Detta är en favorit. Så till den milda grad att jag inte vågat bädda med det. Det är så där härligt mjuktvättat och risken är stor att någon av mina mögel kör fötterna genom det vad det lider.... Därför har det fått värma hyllan....
Ända tills häromdagen då jag beslöt mig för att göra något annat av det.
Jag kan meddela att ett tyget i ett påslakan räcker till ett helt burspråk.Jag satte dit ett par vita fransgardiner också.....Färgtemat i matrummet är numera turkost....

Har även bakat lite matbröd nu ikväll.
Smaskiga havrebullar till kvällskaffet satt som en smäck!
Det finns inget som är så gott som nybakat bröd!
Hoppas att ni får en skön helg. Själv ska jag kura härinne i spisvärmen.

14 kommentarer:

  1. Läckert!!!! gillade dom gardinerna... o jag hade inte fel heller.... här kokas det ägg o steks bröd för lite lördagsmys.... mellangrabben är på galej så man får hoppas chauffören tar det lungt.... det snör ju faktiskt..:) Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Tjusiga gardiner, bra jobbat! Jag har många gånger tänkt att jag ska ut å fota denna vackra vintervärld men det blir ju aldrig av. Jag får ta mig i kragen helt enkelt ;-)

    SvaraRadera
  3. Men Oj vad fint Helena Jättesnyggt och vad gott brödet ser ut. Får nog baka lite matbrödsbullar i morgon. Vi syns ngn dag i all snö. Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina gardiner. Där ser man vad ett påslakan räcker till :) ett helt burspråk.
    Bröd såg jätte gott ut, jag måste ta och baka någon dag. Lånpannebröd kanske, gott och enkelt :)

    SvaraRadera
  5. Långpannebröd skulle det ju stå ;)

    SvaraRadera
  6. Halloj Hurtfia! Kan Du skicka lite överskottsenergi uppåt? Va duktig Du är! Fint! Kanske ska våga ta fram saxen till 70-talshyllvärmarna jag har.... Ha en härlig ny vecka!/AnniR

    SvaraRadera
  7. Oj vad mycket snö ni har!
    Vad snyggt det blev med gardinen. Oftast får man ju mycket mer tyg för pengarna när man köper påslakan.

    SvaraRadera
  8. Va duktig du har varit..gardinnerna blev super och just nu sitter jag och sucktar efter nybakat bröd..mmmmums! Undrar om jag inte skulle ha slängt ihop en deg.. ;)
    SV: Mmm jag tänkte att hon kan sätta broschblomman på mössan eller så.. Hon blev nöjd som det verkar i alla fall.. =)
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  9. Hej du! Va häftigt!! Sy gardiner från de "gamla" påslakanen...så att du VARJE DAG kan njuta av dem!!
    Tänk vad det är poppis att köpa gammalt på second och loppis!! Fastän vi för 20-30 år sedan hade det mycket sämre ekonomiskt så hade det varit otänkbart...att köpa "gammalt o begagnat"...
    Kram!

    SvaraRadera
  10. hej!
    Så mycket snö ni har! Skönt att se att den är lite rättvist fördelad över landet (men jag kommer just på att jag inte vat var i landet du befinner dig)
    Och så mycket du hunnit med. Läckra gardiner!

    SvaraRadera
  11. Vad fiffigt , de blev riktigt fint och vårigt med dina nya gardiner , jag älskar den färgen ! =))
    Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

    SvaraRadera
  12. Vilket härligt tyg...så fräscht! och mumms...bakar du så mycket?!

    SvaraRadera
  13. brickan och brickbandet..jag säger bara oh la la jag vill ha..hälsningar Lisbeth

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!