Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 10 februari 2010

Fina vårfynd!

Jag är barnsligt förtjust i min tallrikshylla. Den har figurerat här på bloggen ett antal gånger tidigare, jag vet..... Just nu är den ganska skir och vårig.... Rörstrands Pion och Tim samsas med Japonica-koppen, min fina svart-turkosa gräddkanna och lite annat smått och gott.....
Idag har jag varit ledig vilket inneburit ett storstäd här hemma....
Veckans hittills enda loppisfynd är denna fina BoWa-duk. 3kr.... Jag tror aldrig den är använd.... Det finns inte tendens till blekning eller tvättränder på den....Någon som vet vad BoWa står för?
Jag gillar de gröna färgerna och mönstret!
Tänkte även visa er ett textilt fynd som jag inte visat er tidigare....
Fem kronor gav jag för denna söta påse... Kanske att den varit ämnad för just skor? Verkar ju så med tanke på motivet. Dessutom är den plastad på insidan. Visst är den fräck?

Uppdatering: Mormormu berättar visst är det så...
"Klart påsen är ämnad för skor, liknande hade min mamma när hon t ex gick på dans på vintern, då fanns dansskorna med och stövlarna åkte av..."

Tack snälla du för att du bekräftade det hela! =)

5 kommentarer:

  1. Jättefint alltihop! Klart påsen är ämnad för skor, liknande hade min mamma när hon t ex gick på dans på vintern, då fanns dansskorna med och stövlarna åkte av...
    Fin blogg!!!

    SvaraRadera
  2. Tallrikarna på översta hyllan är så fina, duken och skopåsen likaså.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att tallrikshyllan åker fram på bloggen då och då, för den är jättefin!

    SvaraRadera
  4. Jättefin tallrikshylla. Ska absolut skaffa en tallrikshylla när jag får lite mer plats :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!