Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 12 februari 2010

Kärlekstema och en utmaning!

Om två dagar är det Alla Hjärtans Dag! Jag tänkte att jag skulle ha ett litet kärlekstema här på bloggen över helgen.....
Och vad är mer kärlek än en lunch på tuman hand?Min duk ÄR kärlek på många sätt.... Blev störtkär i den när jag hittade den strax innan jul...... Och det sköna hjärta-mönstret.....Vackra mönster är jag också svag för. Rörstrands Ylva heter faten och uppläggningsfatet är från Upsala-Ekeby.Pannkakor är kärlek.... Iallafall om man, som min lille lunchdate, är fyra år och det är mamma som gjort dem..... Mycket strösocker ska det vara på (här fick mamman faktiskt bistå lite...)"Jag kan själv!"
Jag tror att ALLA föräldrar känner igen sig i det....
Min lilleman i sig är ju givetvis kärlek med stort K!!!
Sist men inte minst....
Kaffe..... Så att mamman fortsätter vara pigg och glad!
Ska klura ut fler kärleksfulla inlägg i helgen!
Skickar iväg en liten uppmaning/utmaning till er alla trevliga Bloggisar! Kan ni dela med er av det som är KÄRLEK för er under helgen????

3 kommentarer:

  1. Tack goa du!!! Hatar att se mig själv på kort jag, hihi, men man får väl träna!!!
    Vilka härliga bilder - visst är det kärlek!! Mitt inlägg är också mycket kärlek som det kändes, men jag försökte få med en musikvideo från You tube - men lyckades inte för mitt liv förstå hur man gör??? Vet du? Ja skulle bli jättelycklig om du visste och ville berätta för mig!
    Vet du hur avis jag är på alla dina koppar och fat :DDD

    Massa helgkramar Lycke

    SvaraRadera
  2. Mmm mysigt med lunch på tu man hand.. =)
    Javisst är det skoj att få paket i postlådan..idag fick jag bara en massa trista räkningar..bläää..mindre roligt!! =) hihi..
    Hoppas ni får en underbar helg!
    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Härligt med alla färger och mönster i dukningen på ditt bord!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!