Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 3 februari 2010

Kreativa idéer tack!

Jag har ett tyg som jag går och funderar på vad jag ska hitta på med. I somras hade jag det uppsatt men nu har det legat i tyghyllan länge.....
Idag nålade jag upp det på matrumsväggen....Där ska det få hänga ett tag så att jag kan titta på det och klura kring vad jag ska göra med det.
Jag har vikt det, så i själva verket är det två uppsättningar berg och sjöar på tygstycket.....Min "textilguru" och goda väninna H har föreslagit att jag ska sy en orange bård runt det och helt enkelt ha det som en tygbonad....
Hmmmm....... Jag funderar......
Någon som har något mer förslag???!
(Det slutar nog med att jag kommer hem till dig, kära H, med tyget i högsta hugg!!! Kaffe och syhjälp? Går det att ordna??!)
Det har tok-snöat här idag....
Skulle ha åkt på möte men det fick ställas in. Jag FÖRSÖKTE inte ens få ut min icke-smidiga, automatväxlade, två ton tunga igloo/chevrolet.... Burr......

7 kommentarer:

  1. Snyggt tyg! Jag tycker det passar utmärkt som det är.

    SvaraRadera
  2. Om tyget får fortsätta vara dubbelvikt kan Du sy en söm för att få en kanal upptill. Om man kommer på en annan idé längre fram är det bara att sprätta sömmen utan att tyget är "förstört". Trä i en rundstav i kanalen eller kanske ett smidesbeslag i stil med Din ljuskrona och den lilla smideslampetten? Hur som helst så är det ett mycket vackert tyg!

    Härlig torsdag i snövädret önskar Annica i ett likaledes snöigt Gävle! Kram!

    SvaraRadera
  3. Spänn upp det på en ram, precis som man gör med oljeduk och andra tavlor, det blir mer som en "riktig" tavla, lätt att ta ner och sätta upp igen.

    SvaraRadera
  4. men du, så magiskt fint tyg! jag har aldrig sett den varianten förr. riktigt fint!
    tycker du ska dela det i två. spara ena halvan och spänna upp det på en ram och sätta på väggen och andra halvan kan du sälja till mig! haha, näe skämt och sido, andra halvan syr du något finfint av som du kan använda själv. kanske en väska eller nåt. eller så sparar sparar sparar du det bara tills du kommer på det perfekta användningsområdet! :)

    SvaraRadera
  5. Jag skulle nog inte vilja klippa i sådant fint tyg. Tycker att det passar fint sådär på väggen.

    SvaraRadera
  6. Vilket fint tyg, man blir glad av att se det! Behåll det som det är:)

    SvaraRadera
  7. Önskar vi kunde loppisfynda tillsammans nångång!!!

    Kramar Lycke

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!