Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 2 februari 2010

Kvällsfika och pysseltankar

Semletid är frossartid!Och kvällskaffet med maken smakar alltid extra gott när det kommer från min fina julklappstermos..... Kom på att jag ju faktiskt hade min tjusiga Karl H-bricka att ställa hela härligheten på. Kopparna är en namnlös variant från Rörstrand. Riktigt snygga nu i vår tycker jag......
Känns lite påsk. För visst är det väl krokus i dekoren???
Från det ena till det andra....
Här är mitt nuvarande tankeprojekt.
Inspirerad av Persilja och hennes pappersduksvägg har nålat upp en sån där vaxad pappersduk modell 70-tal framför vår igensatta sovrumsdörr.
Jag tycker om färgerna och mönstret .......
.....men vad katten ska jag hitta på med den? Decoupage? Kan jag få bort vecken på nåt sätt? Förslag? Någon?
Den får hänga där och reta ögat lite..... Medan jag funderar.....
Här däremot har jag lite mer konkret arbete som väntar. Ska riva strukturtapet i trappan på väg upp till övervåningen!
Hur roligt är det på en skala??? Blä!
Och hur lätt är det att nå?
Mannen min ska bygga mig någon sorts ställning att stå på..... Nån dag.....

4 kommentarer:

  1. Vilken fin bricka du hade dukat! Och krokuskopparna är jättesöta - vårkänsla!

    SvaraRadera
  2. Jag brukar stryka mina papper på lågvärme med en kökshandduk över. Funkar riktigt bra på de tunnare pappren, men det gäller att vara väldigt försiktig!

    SvaraRadera
  3. Semlor, oj så gott! Jag hoppas på att kunna äta i alla fall lite semla i år, men tror inte att det kommer att finnas i butikerna om en månad... Och jag vet inte om det är ett alternativ att baka bara en semla...

    Jag har kikat bakåt i din blogg, vad mycket roligt, fint, nostalgiskt du fyndar! Mycket av det känns som det kunde vara mina fynd...

    Lampskärmen var fantastisk enkel att sy: en söm, två fållar och så resårband upptill och nedtill, och så drog jag den bara över stommen. Prickarna blev pricken över i!

    SvaraRadera
  4. ÅÅÅ vad jag önskar att jag haft en sådan termos!!! Men de är ju så vanskligt dyra hela tiden på tradera!!!

    Kram Lycke

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!