Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 24 februari 2010

Stuvbitsdukar á la 50-tal

För ett par månader sedan köpte jag stuvbitar av panellängder i detta fina 50-tals inspirerade tyg...
De har legat och värmt hyllorna ett tag medan jag funderat över vad jag ska göra med dem.Igår fick jag äntligen tummen ur och satte mig vid symaskinen.
Resultatet blev två breda löpare till mina skänkar och två smalare till denna hyllan.... ....och till fönsterraden i tv-rummet.
Snabbt, enkelt och billigt!
Annars så är det vintrigt här i Dalsland. Helgen bjöd på ett snöoväder som går till historien, såväl hos oss som i Sverige i övrigt.....
Lördag och söndag var vi helt avskurna från yttervärlden. Men som ni ser.... Mannen min har tillgång till traktor, och när den väl var framskottad så blev det rejält avröjt här på gårdsplanen.....

7 kommentarer:

  1. Man blir glad av ditt tyg!

    SvaraRadera
  2. Busvasst med blomkrukorna till!

    SvaraRadera
  3. Så fina! Och nu fick jag veta var du befinner dig också...=)

    SvaraRadera
  4. Hel läckert tyg! =)

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  5. Vad fina dukarna blev , vilket underbart mönster !
    En fiffig idé =))
    Önskar dig en mysig lördag och en fortsatt trevlig helg , varma kramar / Berith =))

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!