Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 7 februari 2010

Vårfärger och småfynd.

Kylan och all snö till trots. Visst börjar det kännas att våren närmar sig?
Inomhus har jag börjat byta ut gardinerna och prylarna i fönstren mot lite vårigare färger..... Makens gamla nalle får sitta i vårt sovrumsfönster och ha lite koll. Han är numera långtifrån vacker men har med årens lopp fått en alldeles speciell charm.
Även helgens ombyte av sängkläder fick lite vårkänsla över sig.....
Det blev ingen lördagsloppis.
Jag har fått röja lite härhemma istället.
Inte fullt så kul men ack så behövligt ibland....
Lite småfynd har det blivit under veckan däremot....
Den här koppen med sitt underbart galna mönster kunde jag bara inte låta bli. ....och en ny äggkopp till min lilla samling.
(Oh, my good! Där har jag ju en samling till som jag inte tänkt på!!)
Äggkoppen med hjärtan hittade jag i veckan.
Ska se om jag kan vara en god hustru och servera maken frukostägg i den på Alla Hjärtans Dag kanske....;-)En linneduk med ett färgglatt broderi modell 70-tal!
Jag brukar i princip bara falla för tryckta dukar, men denna tyckte jag verkligen om... Kruxet med linne är bara att det är ett aber att få snyggt utan mangel. Nån gång ska jag skaffa mig en sån!!!
Sist men inte minst....
Sex stycken häftiga glasunderlägg á la 70-tal!Visst är dom häftiga???
Veckans budget då? Jo... Sammanlagt 22kr har jag gett för alla mina fynd!!! Godkänt tycker jag....

9 kommentarer:

  1. Glasunderläggen är så fina. vilka fynd du gjort.

    SvaraRadera
  2. Hej. Har lämnat en award till dig, för att jag tycker att du har förtjänat en/Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, inte dåligt fyndat för så lite pengar ;-) Glasunderläggen var lööööövely!

    SvaraRadera
  4. Dessa underbara underlägg har jag med och några burkar med samma motiv...fast mina har jag betalt en hel del för:)
    Du fyndar verkligen för små godispengar:)

    SvaraRadera
  5. Underbara fynd och för knappt några pengar alls! Kanon! förstår att du är nöjd =)
    SV: Mmm ja vi kommer nog bara finnas till en tid nu..ringde sjukgymnasten i morse för att försöka få hjälp med min onda nacke och ständiga huvudvärk efter olyckan.. Håll tummarna att det inte är något bestående..
    Ha en bra vecka gumman!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  6. Otroligt, vad billigt och läckra saker! Värt att ta sig en tur på loppis, varje gång...Cinna

    SvaraRadera
  7. Åh. älskar de där blommiga glasunderläggen...

    SvaraRadera
  8. Fina underlägg! Vad samlar du på för äggkoppar - allt möjligt eller viss stil?

    SvaraRadera
  9. hej hej ha precis fyndat en ljustake som e en sådan svart du har i fönstret som man kan ha 4 ljus i, är presis sådan grön å gul glas detalj under den oxå. tänkte höra i fall du vet var dom kommer i från tycker dom e ricktigt läckra käns som dom e handgjorda så skulle va intresantme lite fackta. tack för en trevlig blogg.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!