Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 7 mars 2010

2 meter högt loppisfynd!

Jag och Loppisväninnan var ute på en liten loppisturné igår.
Lite påskgrejer blev det.... Dock inga påkdukar som jag tänkt..... Men väl en fin blå duk med lite kurbitsliknande mönster.Två dekorativa brickor.... Jag har en röd med samma motiv som den blå sedan tidigare....En tjusig plåtburk med blommotiv. Jag har en likadan sedan tidigare. Den fick jag hosta upp en tia för. Denna gick löst på tre(!!!) kronor....I slutet av rundan var jag tvungen att be (fjäska, flirta etc, etc.....) mannen att rycka ut med storbilen för hemkörning av ett vitrinskåp som jag hittade. 265kr för ett felfritt skåp kändes som ett kanonfynd!
Han är en god man som hjälper sin jobbiga fru med alla "stolleprov"...
MEN jag blev så nöjd! Äntligen kan jag ställa upp en del av allt mitt ögongodis på det sätt jag vill.... Tallrikarna längst ner är de som jag inte använder för närvarande..... Jag är nöjd med min lördag.... Och mannen blev med skåpet väl på plats faktiskt också nöjd....

16 kommentarer:

  1. Burkarna otroligt billiga, de är så fina, grattis. Alltid lika kul att göra fynd eller att man känner att man gör fynd.

    SvaraRadera
  2. Fantastiska fynd du har gjort..! de burkarna brukar vara dyra på Tradera.

    SvaraRadera
  3. Vilka fynd!! Burken för 3 kronor!! Önskar man kunde ha sådan tur... :P Mönstret på duken var verkligen jättefint.

    SvaraRadera
  4. Ett otroligt snyggt skåp :)
    Med det läckra innehållet blev det extra snyggt.

    SvaraRadera
  5. Snyggt med vitrinskåp, så man kan kolla på grejerna (och slippa damma :-)

    SvaraRadera
  6. ..och vad fint det blev med skåpet :)

    Kramis Heleena

    SvaraRadera
  7. Du är ju också en turgumma hihihihi...

    SvaraRadera
  8. Vilka många fina fynd du har gjort! Skåpet var ju kanon med glasdörrarna. Perfekt att se allt och inte behöva damma.
    /Elin.

    SvaraRadera
  9. Hej hej!
    Hoppas allt är bra!
    Är detta nya bloggen eller är jag ute å cyllar:)?

    SvaraRadera
  10. Åhh va mycket fina fynd du har gjort på sistone! Förstår att du är nöjd! =)
    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  11. Tror att det är ett Billy vitrinskåp. Billigt! Jag tycker om skåp med glasluckor, så fint att visa alla grejjer...

    SvaraRadera
  12. Vilka fina fynd! Burken är så fin! Skåpet blev kanon, vi har ett likadant! Det sväljer en del ;o)

    SvaraRadera
  13. Me wants a vitrinskåp too! Men min vägg är smal och det måste vara speciella mått så jag får nog bygga det själv. Eller krusa mannen. Något tips? :)

    SvaraRadera
  14. Den lilla blå kannan i skåpet, vad är det för någon?

    SvaraRadera
  15. Vi har likadana brickor. :)
    http://porslinochnostalgi.blogspot.com/

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!