Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 4 mars 2010

En hel massa roliga fynd!

Påsken närmar sig.... Och det börjar märkas även på loppisarna. Igår hade jag en riktig fyndardag. Besökte 2 ställen och hittade en massa kul. Årets första påskinspirerade inköp blev denna duken....Påskpresent till loppisväninnan bärgades också hem. En kaxig portugisisk trätupp!

Det blev även lite UE-fynd. Tre mattallrikar. Dekoren heter Komet. 4.50kr för alla tre!!! (Det var halva priset!!)
Ett uppläggningsfat med dekoren MajLis kändes som ett fynd då jag har ganska många assietter och tallrikar ur denna serie sedan tidigare. 30kr.

En kakelplatta med hänge baktill. Så söt att jag inte kunde motså den! Det MÅSTE väl vara 50-tal? 10kr.
En liten present till min väninna A som var här på besök idag. En plåtburk i toppskick med ett gäng färgglada akvariefiskar på!Och en härligt mönstrad plåtburk till mig själv!Mina vänner får stå ut med att jag kikar efter saker till dem på mina rundor. Detta tygstycke i kraftig kvalitét med tror jag kommer att passa väninnan H.
Samma kvalitét är det på detta sköna mönster......
Kort sagt.... En riktigt givande loppis-onsdag!

10 kommentarer:

  1. Åh, vilka fina saker! Burken med fiskar var underbar! en sån vill jag också ha till mina akvariegrejer!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina saker. Jag skulle bara bli glad om någon av mina kompisar hittade loppisfynd åt mig :) det är nog dina kompisar också, det är lite extra omtanke bakom loppisfynd tycker jag. För då har man verkligen letat efter något som skulle passa just den personen :)

    SvaraRadera
  3. Den norska påsk-duken och Gefle-tallrikarna var nog bäst, men du hittar mycket fint där nere!

    Jag har varit ute idag med och fyndat rejält, men som vanligt släpar bloggandet efter en dag eller två! Det hade varit kul att se glas-grejerna och keramiken du såg, du får ta lite mobilbilder nästa gång :-)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Inte dumt med en kompis som köper loppisfynd till en, det låter ju hur bra som helst. Jättefina tyger du funnit nedan också. Inte så ofta man hittar tyger här.

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott! Så otroligt fint det blev med påslakansgardinen!!!! Det är mycket tyg i påslakan! Ibland säljs de för en tia och så får man typ fyra meter tyg. Det är bra meterpris det!

    SvaraRadera
  6. Du verkar ju vara expert på att hitta fynd! KUL!

    SvaraRadera
  7. Tack KÄRASTE Helena för burken men nästa gång får du gärna ge bort en burk med kakor i enligt min äldste son HAHAHA närå du vet att jag skojar. Så nöjd och oändligt tacksam att vi lärde känna varrann.

    KRAM<3<3<3<3

    SvaraRadera
  8. Kakelplattan är ju kanonfin. Resten av fynden med. Det är jättebra att ha kompisar att fybda åt, då får man ju köpa fler saker :-)

    SvaraRadera
  9. Varför tar man 4.50 för tre tallrikar? Kan man inte lika gärna bara ge bort dem?
    I alla fall, snygga fynd. Hoppas att vi gör likadana.

    SvaraRadera
  10. vilka söta plåtburkar! Nu blev jag allt avensjuk! Samlare på det som jag är ^^

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!