Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 27 mars 2010

En känsla av påsk....

En känsla av påsk och den annalkande våren börjar så sakteliga infinna sig i det retro-tokiga hemmet. Det här omslagspapperet inköptes för en vecka sedan. Var hemma hos väninnan H som hade piffat till sina kökshyllor med just omslagspapper.... Mmmm.... Jag funderar och återkommer kring vad jag kan tänkas hitta på med detta härliga mönster....
En helt annan färgskala återfinns i denna fina vepa. Ett gammalt loppisfynd som legat och värmt skåpshyllorna under vintern. Men nu var det dags för den att komma fram....
Denna galna 70-talare har också hamnat på väggen nu såhär strax före påsk. Mindre softa färger but I lööööve it!!! =)
För första gången i denna bloggs historia måste jag även ge mig till att visa vårt toa-fönster!!!! Inte speciellt upphetsande i vanliga fall men KOLLA!!!
Ett minne från makens barndom är dessa fulsöta hönor!!! Lovely!! (Kolla även hur det ser ut utanför fönstret! Fläckvis gräsmatta! Det ni!!!)

Sitter just nu i ett totalt nersläckt hus. Våra minimögel irrar runt med pannlampor och maken tog sig en dusch till skenet av stearinljus förut. För visst känns det angeläget med Earth Hour???
Ha en fortsatt skön helg!

5 kommentarer:

  1. Härliga hönor, har liknande,mysig toa.

    SvaraRadera
  2. Jag föll pladask för toafönstret! Vilken härlig gardin och hönorna var för söta ;-)

    Kraam Lotten

    SvaraRadera
  3. Mycket trevlig sida som du har, har precis som du, en passion för 60/70-talet.

    SvaraRadera
  4. Jag blir nostalgis då jag ser de fulsöta hönorna =))
    Vilket mysigt toafönster , man blir glad då man ser på de gula gardinerna med hjärtan på =)

    Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

    SvaraRadera
  5. Åh vilka fantastiska tyger. Jättekul att hitta hit.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!