Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 2 mars 2010

Fynd á la 70-tal!

Det har varit extremt lugnt på loppisfronten ett tag nu. Snökaos och sjuka barn har effektivt satt P för några mer avancerade retrorundor.
Igår var jag ute en liten sväng på lunchrasten. Två breda gardinlängder i kraftigt tyg blev mina.... Ska klippa isär dem och sy om dem till fyra smalare längder så att jag kan ha dem i två fönster tänkte jag.... Ett ljuvligt örngott.... Det ser blekt ut på bilden men är lite mörkare irl.....
Och så slutligen... Ett fint, helt och alldeles ljuvligt påslakan...... Det får mig att tänka på och längta ännu mer efter våren!
Gårdagens textilfynd gick löst på 30 pix! Helt okej tycker jag..... På lördag ska jag och Loppisväninnan ut på en riktig loppisrunda! Ser fram emot detta!!!=)

7 kommentarer:

  1. Åhhhh, den röda.....
    ska försöka åka och kolla tyger på lördag, utförsäljning hemma hos en dam...kan sluta med vad som helst! och jag som inte ens syr...det är bara det att jag blir så förbaskat inspirerad och sugen när jag läser din och några andras bloggar...får väl se vad det blir...

    SvaraRadera
  2. Vad fin den röda är, blir så avundsjuk, hur kan det vara så billigt.

    SvaraRadera
  3. Gillade det sista påslakanet....din stil påminner mycket om min bästa väns stil, gillar det, känns liksom avslappnat och jordnära på nåt sätt...

    Kram Heleena

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara fynd !!! =))
    Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

    SvaraRadera
  5. Det första tyget är 10-gruppen!!

    SvaraRadera
  6. Superfina fynd gumman! Älskar gardinnerna, blir nog supersött som panellängder! =)
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  7. Fina pryttlar! Nu blev ju jag sugen på att loppis fynda också!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!