Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 13 mars 2010

Gissa koppen!

Har varit på retrorunda med Loppisväninnan idag.
Med ganska låga förväntningar travade vi in på ett ställe i Trollhättan som vi inte varit på tidigare. Det var ett bordsloppis med lite olika försäljare och med olika kvalitét och prissättning beroende på vilket bord man gick till. Längst in i lokalen stötte jag på ett bord där dessa två thékopparna stod och ropade efter mig!!! Det var länge sedan jag gjorde ett riktigt porslinsfynd så detta blev jag riktigt nöjd med.
Damen som sålde dem trodde det var Upsala-Ekeby....
Hursomhelst....
Riktigt snygga är dom! Och som mannen min tyckte när jag förevisade dem för honom. Frågan kring vad vi ska dricka påskkaffet ur är löst!!!
Nu bollar jag över frågan kring kopparnas ursprung på er kära bloggisar.... Nån som har koll?
Jag har varit inne och kikat runt på allas våran Porslinsgurus blogg.... Jag tycker att modellen är ganska lik Gefles EB-modell..., men jag är osäker....

8 kommentarer:

  1. Lita på känslan, den är helt rätt ute! Jag kommer inte ihåg om denna dekor har nåt namn, har sett den förut, men modellen är helt klart Gefles EB-modell! Bravissimo! Jag har ju en EB-kopp som heter "Daisy", tusensköna. Det kan faktiskt vara en serie med koppar i samma modell, alltså på samma tema. Fynd i UE-kuranter som jag kommit över tyder på att man gjorde så ibland. Om du kollar mitt inlägg med Solros och Rosa så var det ett sånt exempel. Jag har fler, men lägger inte in det i bloggen just nu utan det kommer senare när jag gått igenom allt material.

    SvaraRadera
  2. Tackar! Du är en klippa! Jag har kikat på dina koppar men inte hittat denna dekoren.... Vore ju lite kul att ha koppar med samma tema faktiskt!;)

    SvaraRadera
  3. underbara!! du och vackert porslin verkar höra i hop... du finner det bästa i den kategorin!

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara koppar =))
    Varma kramar =)

    SvaraRadera
  5. Hej Helena! Har aldrig sett denna koppmodell eller mönster tidigare, men de är mycket fina! Kul att hitta något som är lite ovanligt!

    SvaraRadera
  6. ÅÅåh!!!!! Vad mycket fina loppisfynd du gjort!!!!! Älskar de där tallrikarna du visar här lite längre ner och de här kopparna var ju helt ljuvliga - har aldrig sett liknande! Och vilka tyger - påslakanet var verkligen underbart! Nu MÅSTE jag loppa mig till veckan! Blir en rejäl rajd imorgon känner jag efter detta :)
    Ja, hihi, vi är ju extremt jämngamla du och jag! Härligt att du kan känna igen dig i de gamla grejer jag visar!
    Jo, det är till att hålla ett öga på stressen och spänningarna, för den där huvudvärken vill jag inte veta av igen!

    Kramhögar Lycke

    SvaraRadera
  7. Du är en turgumma du med:) jättehärliga fynd!

    SvaraRadera
  8. Hej.
    Dom är verkligen fina! Bra idé din man kom på.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!