Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 16 mars 2010

Jag glömde ju......

Jag har ju glömt att visa den här:Jag hittade två stuvbitar av detta underbara tyg i förra veckan. Varje stuv mäter 38x47 cm. Har inte en susning om vad jag ska hitta på med det men då det gick på sammanlagt 2kr gick det inte att INTE köpa det.... Funderar på om jag kan ha dem som bonader eller nåt..... Ge mig gärna förslag!
Sen har jag en dålig bild på nästa fynd. En stor skylt med "toalettreklam" som jag hittade på Myrorna i lördags. Jag har redan en mindre variant men 25kr för den här kändes som ett godkänt köp. Någon gång i framtiden ska jag retrofiera vårt übertrista toalettrum och då kommer denna att sitta som en smäck. Annars känns det, trots ett tämligen digert snötäcke, som om våren äntligen är här.

Jag och Lilleman har bakat muffins och fikat med ute på glasverandan.....Har en dag i "karantän" idag då magen härjat en del med mig. För att klara av att sitta på rumpan och verkligen varva ner riktigt till både kropp och själ har jag plockat fram mina akvarellfärger.....
Det är så roligt!!! Det kladdar inte, tar nästan ingen plats och är lätt att skyffla undan. Perfekt terapi för en sliten fyrbarnsmorsa!!
Ha det gott i vårdroppet!!!

13 kommentarer:

  1. Jättefina målningar Helena : )

    SvaraRadera
  2. Vilka fina målningar! Du är så duktig!
    Kan du inte sy en väska? tyget skulle passa bra till det...föresten...du kan väl sy två...jag köper gärna en ;o)

    SvaraRadera
  3. Vad kul med tyget,billigt och bra. Så söta akvarell teckningar du gör.

    SvaraRadera
  4. hej
    vet hur det är det där med tyg och andra saker me för den delaen ,ibland behöver fynden "ligga till sej" innan man vet vad man skall göra med dem.Men du vad duktig du är på att måla !!! det där skulle du göra mer av .ha det gott me sonen och fikat/muffins . Kram Lisbeth

    SvaraRadera
  5. Skulle en bild på en tiger (som rymt fr Zoo) vara något *ler*?
    :)

    SvaraRadera
  6. Många fina och va duktig du är på att måla, superfina målningar! =)
    SV: Jag tror inte min operation blir utav innan bröllopet..känns som en evighet och många träffar innan det blir klart..men men man får försöka ha tålamod.. =)
    Ja visst är skålen bara såå läcker! Gissa vad han gav för den? Jo 99kr och skålen är ca 25cm hög.. =)
    Bara jag hittar din adress så kanske det dyker upp lite "prickar" hemma hos dig också.. ;)
    Ha en fortsatt fin vecka gumman!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  7. Har du målat dom? Vad du duktig du är!

    Första jag tänkte på när jag såg tyget var att det skulle kunna vara en fin bonad till ett barnrum...den var ju så färggrann, kanske inte vad du har tänkt hihihi eller som rullgardin till ett fönster...

    SvaraRadera
  8. Jag tycker att du ska sy en enkel väska av tyget!

    SvaraRadera
  9. Att du inte målar mer, du har ju sån talang :) Den översta med blommorna, var otroligt fin, Kram sis

    SvaraRadera
  10. Godmorgon =)
    Ett underbart tyg , spänn upp det och gör en tavla av det =)))
    Jag har sådana där gamla reklamskyltar i våran stuga =)
    Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

    SvaraRadera
  11. Va kreativ du är!! Kul, fortsätt med det. Det är roligt att jobba med händerna. Själv har jag gett mig på att sy ett lapptäcke, men det tar mer tid än jag hade väntat mig. Annars är en annan hobby att tillverka smycken.
    Det är skön terapi som du säger.

    Keep it up!!

    SvaraRadera
  12. vilket magiskt fint tyg! jag är väääldigt avundsjuk! ;)

    SvaraRadera
  13. Jag tycker du ska sy kuddar i till soffan på bilden i headern.
    Åh du målar så fint ... blir avis, jag kan ju knappt färglägga stämpelmotiven =0(

    Kramiz

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!