Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 26 mars 2010

Vad kan detta vara??!

Jag behöver hjälp! Vad katten är detta??Jag köpte dem på favvoloppiset häromdagen. Gillade färgen och formen.
Äggkoppar?
Mingelfat?
Moccafat?
Askkoppar?

Eller ljusfat? =)
En liten godisburk kommer väl till pass nu i påsk......
Och så ett fat med snygg dekor.....
Och med en signatur under som jag inte vet något om.....
Ikväll har vi gottat oss med mannens äggavåfflor. Inte fel.....
Nu blir det nedvarvad fredagkväll framför finalen av Let´s Dance!

(Ps! Råkade klanta mig och avvisade av misstag en kommentar jag fått! Hann aldrig läsa!! Tänk om "kommentatorn" hade upplysningar om vad jag köpt! Orkar du så släng gärna in en kommentar igen... Jag lovar att vara mer varsam med tangenterna!!)

4 kommentarer:

  1. Underbara fynd! Hmm kan tyvärr inte hjälpa..men ljushållare passade dom ju kanon som =)
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Mmm jag längtar som bara den tills klänningen är klar nu..blir pirrig i magen bara jag tänker på bröllopet =) hihi..

    Kraaaaam i massor
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Så fina fynd! Speciellt de överst. De hade jag också nappat på. Jag har ingen aning vad det kan vara men jag hade nog använt dem till äggkoppar.
    /Elin

    SvaraRadera
  4. Fatet med den snygga dekoren är ett Jani, grattis de är hett eftertraktade idag!

    Lite kort om Jani:
    Jani Wålstedt var anställd 1944-1949 på Laholm Keramik, hon valde dock att starta egen tillverkning 1949 under namnet Jani Keramik. Hon drev företaget fram till 1970 då det lades ned.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!