Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 24 april 2010

En leende Loppisgud!

Idag var Loppisguden på sitt allra soligaste humör när jag och Loppisväninnan gjorde vår runda....
Dessa 70-tals koppar med originalemballaget på gjorde att min dag kändes komplett redan vid andra loppiset.....
Lite frans är aldrig fel.
3:-/meter stod det på rullen.
Jag sträckte snällt fram min tjuga mot loppisfarbrorn och sa att jag ville ha band för 20kr.
"Nu hoppas vi att frun inte tittar!"
sa farbrorn och stoppade ner hela rullen i min påse!!!!!!!!!!! Wow!
Och jodå.... Jag har redan hittat användningsområden för mitt fynd!
Jag hittade ett kaffefat som jag samlar på. Tim från Rörstrand. Det andra fatet fyndade jag i veckan för 1:-. Rörstrands Mobile.... Snyggt tycker jag....
Men nu till dagens textila fynd!
Dessa byxor gav jag en tia för. Min åttaåring höll på att dö stora pinsamhetsdöden när jag visade dem för honom och sa att han skulle få dem... Mouhahahaha.....
Nä... Jag har tänkt att blinga till en jeansklänning med hjälp av det fräcka tyget..... Tror jag......
Äppletyg med fåglar i rött.....
....och samma mönster i brunt. Någon som känner igen tyget?
Jag har för mig att jag sett det förr.... Är det rentutav nyproducerat?
Sak samma. Läckert var det iallafall!
Och så dagens goaste.... Ett underbart barntyg..... (Ursäkta mitt trista köksgolv....)
Mums....
Turkost är så läckert....
Jag tror att min favorit är barntyget. Vilket blev din favvo?
Alla tyger gick löst på 30:-! Helt godkänt tycker jag......

17 kommentarer:

  1. Det blommiga turkosa blev ju helt klart min favvo....:) vilka fynd du gjorde.... härliga koppar det där o fat kan man ju bara inte få för många av...:) ska på bakluckeloppis imôra ja o hoppas på fynd förstås.... ha en skööön lördakväll.... Kraaaam Annika

    SvaraRadera
  2. Hej. Vi hade en loppis raid i Skara i dag och det lustiga är att vi hittade exakt samma koppar och Tim assietter. Vi köpte dock inget men fingrade på dem länge.
    Fina tyger hittade du.

    SvaraRadera
  3. Sånna där 70-talskoppar fast oranga såg jag på Hela människan en gång, men av någon anledning lät jag dem va, veckan efter var de förstås borta, snyft! Tyget med de röda äpplena som du även har i brunt, har jag med, i rött och jag har för mig att jag sett det hos Re-Dizain, hon hade det i grönt!!! Tror inte att det är nyproduktion

    SvaraRadera
  4. Åååååååh, vilken FANTASTISK loppisdag!!! Jag gillar byxtyget som du ska blinga med bäst.

    SvaraRadera
  5. Vad mycket fina tyger du har .
    Roligt att hittat hit :)

    SvaraRadera
  6. Mobile assietten har jag sett ute på Tradera just nu för 99 kr i utropspris. Äppeltyget känner jag också igen men kan inte hitta det på nätet nu....gillar det röda bäst. Har sett i orange.

    SvaraRadera
  7. härliga loppsiar... gillar landskaps tyget!

    SvaraRadera
  8. Hej, äppeltyget har jag i orange, visade det på bloggen för ett tag sedan med en massa andra tyger. Tänk att få hela rullen band, vilka fynd du gjort.

    SvaraRadera
  9. Vilken absolut underbar loppisfarbror!!! Underbara fynd fina du - och vad myyycket du alltid hittar!!!!! Barntyget var kanonfint!!!!!
    Tack för din goa kommentar! Tror också att sjusare gult blir bättre och igårkväll blev tredje varvet struket - tjohooo!!!
    Nu ska jag sätta igång och förbereda väggen för tapetsering, men sola lyser ute, så det blir nog några varv ut på balkongen också!!!

    Morgonkramar Lycke

    SvaraRadera
  10. wow, verkligen fynd. Tycker också att barntyget var en favorit. Härliga tyger. :-)

    SvaraRadera
  11. Min favorit är att kunna hänga ut tvätten!!!;o)
    Det turkosblommiga är underbart! Glasen älskar jag! Jag har några likadana olika färger på en orange bricka, de använder jag till jordnötter, oliver mm.
    kram

    SvaraRadera
  12. Oh, vad härligt att du an tanka energi hos mig gumman!!! Du märker att jag är glaare nu i dagarna - Din fina tavla har nog ett finger med i spelet, hihi!!! Den står på en av tallrikshyllorna i köket och förgyller mina dagar. Jag flowar vidare i pysselstimmet under hela dagarna (förutom när jag jobbar), men då kvälla kommer är jag helt galet slut, hihihi! Inte riktigt i form ännu motionsmässigt efter alla magsjukor och annat, men det får en också råda bot på!!!
    Vilka fina Ira-burkar du har här nedan - här i norr hittas aldrig sådana på loppis - så mina få kommer från tradera! Virkade halsbandet blev jättefint också!

    Morgonkramar Lycke

    SvaraRadera
  13. Hoppas förresten att kreativiteten på målning anfaller snart så man får se på underverken :)

    Massa kram Lycke

    SvaraRadera
  14. Vilka härliga tyger :) man blir glad av att se dom. /Kram

    SvaraRadera
  15. Wow vilka läckra fynd du har gjort gumman! Oj svårt att hitta en tygfavorit..hmm..men tror dom turkosa hamnar i topp på min tycker om lista.. =)

    Ha en fortsatt härlig vecka gumman!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  16. Ojojoj vilka fantastiska tyger, man blir ju helt lycklig av att se dem.

    SvaraRadera
  17. Å vet du vad. Jag har ett härligt påslakanset som min mormor sydde till mig runt 1978 i ängstyget. Idag bäddar jag fint till mina barn med det!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!