Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 20 april 2010

En oväntad loppistur!

Jag har haft en rejvig dag.
Barn som ska köras hit och dit...
Ärenden som ska uträttas...
Trista matinköp...
Möte med lärare...
Därför var jag inte sen att gripa tillfället i flykten och loppa mig lite när det visade sig att jag hade en dryg timma att slå ihjäl i Vänersborg.
Vid det första stoppet hittade jag den här.
Trycket är designat av UllaS. Börjar få en hel del textilier med tryck från hennes produktion. Jag antar att det är det lite naiva och enkla i hennes bilder som tilltalar mig.Bonaden trivdes alldeles utmärkt i matrummet!
På samma loppis hittade jag detta lilla söta förkläde. Min muffinsbakande femåring har kommit på att han definitivt inte vill ha några blommiga förkläden på sig.... Tyvärr... Jag har ju så många fina... Men prickar ska nog funka tror jag....
På nästa ställe hittade jag denna burk Från..... IKEA!!!! Men jag gillade den (ändå) och den hamnade resolut i burksamlingen hos mig.
Denna fina lilla såssnipa fann jag också. Jag har lagt en Albylburk bredvid för att påvisa storleken bättre. Tyvärr var den ganska krackig och missfärgad. Jag har testat klorinbad med bra effekt på missfärgningar tidigare. Det funkar ju när man bara ska ha den som ögongodis. Är det någon som har koll på tillverkare och dekornamn? Jag känner ju igen dekoren men tyvärr kan jag inte urskilja märkningen i botten...
En så snygg fransk(!?) "äppelburk" med hällpip för strösocker tror jag det är....
Denna burk med lyckoklöver gick inte heller att låta bli.....
Sist men inte minst. Tre såååå snygga glas. Hittar ingen märkning på dem men de är så läckra!
Det blev en liten trevlig runda....
Loppisbudget? 60kr......!

10 kommentarer:

  1. Ja trevliga loppisfynd, bonaden från Ullas är så fin.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina fynd för en billig peng du gjorde.... ska på bakluckeloppis på söndag o hoppas fynda där...:) bonaden var ju bara för läcker.... Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga fynd. Gillade verkligen äppelburken, riktigt läcker. :-)

    SvaraRadera
  4. Godmorgon =)
    Vilka underbara loppisfynd för billig peng du gjort !! =))
    Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

    SvaraRadera
  5. Tjusiga fynd!

    E själv loppis-galen!!! Här trivs jag i ditt krypin! :)))

    SvaraRadera
  6. Jag blir verkligen imponerad av ALLT du hittar och att du får plats med allt hihihi

    SvaraRadera
  7. Fina fynd! Glasen var riktigt snygga!

    SvaraRadera
  8. Vilka roliga fynd. Så många också. Grattis

    SvaraRadera
  9. vilket härigt ögon godis du har inne på bloggenmycket trevligt :)

    Mvh Jessica

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!