Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 5 april 2010

Femårskalas med retrokänsla!

Igår fyllde min yngste hela fem år!
Det är läskigt vad tiden springer iväg.....
Här är han i full gång att komplettera dekorationen på tårtan med silverkulor.
Jag HAR ett par "jämna" finserviser, men igår hade jag inte lust på dem.
Vi satsade på ett udda retro-kalas istället. I mina ögon väl så vackert....
Ingen i släkten lyfte på ögonbrynen. Det är nog allmänt accepterat att vi är lite allmänt bohemiska hemma hos oss är jag rädd..... =)
Snyggt va?
Finaste, grönaste, nyaste duken fann sig väl tillrätta i matrummet.....
Det är vår i luften.
Ungarna är vårsprittiga och lyckliga över att äntligen slippa varma vinteoveraller......Idag har det singlat lite snöflingor igen. Inget som lägger sig men det känns ändå som om det kan kvitta. Jag vill ha MER VÅR!!!!!

8 kommentarer:

  1. Jag vet, tiden bara springer iväg. Min minsta fyller 5 i juni och jag undrar vart tiden har tagit vägen.

    SvaraRadera
  2. Jag funderar på vart du gjort av all snö du haft. Här ligger den fortfarande kvar. Tårtan ser jättegod ut och jag kan tänka mej att det inte blev endaste smul kvar.
    Ha det gott.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  3. Älskar vår!
    Såg något häftigt i bakgrunden på andra bilden, en sån filt hade vi när jag var liten :)

    Kram Heleena

    SvaraRadera
  4. Så fint med blandat porslin, läckert!!
    Var själv på kusinkalas igår och alla 6 hade "Blå måsen" Vi fick när vi var små och ingen gillar dem. Men jag har skärpt till mig och använder dem ibland. Undrar när de ska bli moderna???

    SvaraRadera
  5. Snygga koppar! Mycket roligare än "jämn" servis.

    SvaraRadera
  6. Dukningen var underbar! Visst får man vårkänslor, igår hade vi 15 grader varmt!!!
    Äntligen!

    SvaraRadera
  7. Haha...det var kul det där med din släkt...
    Fint med kopparna tycker vi!

    Sedan undrar vi om det är du som klätt om dina vita stolar? I så fall mycket imponerande med ryggstödet, det kan inte ha varit lätt.

    SvaraRadera
  8. Vilket vackert porslin! och fin tårta!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!