Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 2 april 2010

Lite sköna textilier.....

Jag har handlat lite textil i veckan.... Hittade det här gröna, småblommiga i en hög med tyger och var bara tvungen att slå till på de tre kronorna som det kostade... Stod och skulle betala när jag fick ögonen på den här:
Den låg på ett bord och under en massa jox som var framställt på bordet. Snacka om att känna sig som en "jobbig kund".
Den kostade också tre kronor..... Visst är den läcker?
Sist men inte minst vill jag önska allamina bloggläsare en riktigt Glad Påsk!

4 kommentarer:

  1. Glad påsk till dig också! Jättefina tyger.

    SvaraRadera
  2. Tre kronor?!? Vilka kap - gillade särskilt den första.
    Tack goa du! Faktiskt så var det inte kallt :) inte i solen i allafall! Det är så här uppe att det kan värma en hel del när det är sol och mycket snö, tycker jag i allafall, hihi!
    Låter underbart med regn, det gillar jag!Och påskaliljor..grr..avis :)
    Jo, jag är jätteförtjust i duken - kul att du fick minnen :DDD
    Och du!
    Jag kan inte gå in på "bloggarmorsan" - står att jag inte är inbjuden?!? Buhuu :(

    Påsk-kramar Lycke

    SvaraRadera
  3. Underbara tyger! Tyger kan man ju bara inte få för mycket utav.. =) hihi..
    SV: Jodå vi är rätt jämngamla, jag är en 71:a =)
    Nej bröllopspresenterna är inte det viktigaste..svärmor skall baka bullar, mamma göra "tjälknöl", svågern rostbiff, osv..så hjälp kommer från alla håll och kanter.. =)
    Min klänning kommer kosta mig ungefär ca 1500kr då den blir speciallsydd för mig..betalade 100kr för 10meter sammetsvelor som klänningen skall sys i..sen kommer det gå en del fodertyg 60kr/m och spets ca 4meter 21kr/m..arbetskostnad 1000kr.. Det lilla extra med lite pärlbroderi gör jag själv.. mm, mm.. =)
    Älskar utmaningen att pressa ner kostnaden till max! =) hihi..
    Hoppas du haft en underbar helg så långt gumman!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!