Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 10 april 2010

Loppisvår!

Vi har återigen haft en helt fantastisk vårdag.
Krokusarna tittar fram i rabatterna.....
Det är helt plötsligt njutbart att hänga tvätt! Finns det något härligare än att lägga sig i en nybäddad säng där sängkläderna luktar vindtorkat??
Fika på trappan....
Tufsiga, men ack så välmenta tussilagobuketter från barnen.....
Mmmm.... Just nu är livet ganska skönt att leva.

Att det dessutom faktiskt blev en liten loppistur idag gjorde inte min lördag sämre.....
Jag och min åttaåring gjorde en liten raid.
En påse med ramar. Samtliga för 30kr!
En så läcker gardinkappa. 2.40 meter lång. 15kronor.
Den åkte genast upp i köksfönstret.
Ser ni den inte speciellt dekorativa, svarta fyrkanten längst ut till vänster på fönsterhyllan? Det är vår kikarväska. Vi har en hel del vilt och fåglar runt omkring huset.., så den nyttjas flitigt. Jag får stå ut med att det ser lite trist ut.
En kopp för 50 öre.....
Och så slutligen... Ett UE-fat med en hallonröd rand för en femma.
Först när jag kom hem såg jag att dekoren på fatet var precis densamma som på min "sugrörs-kanna" från Upsala-Ekeby. Det är en nagg fram i hällpipen på kannan, men jag har ärvt den efter min morfar som dog 1988 så jag har inte haft hjärta att göra mig av med den. Den får agera ställ till ungarnas sugrör istället så spelar inte naggen så stor roll...Kort sagt.... En go lördag och en alldeles lagom loppissväng.
Jag har bekymmer med att lämna kommentarer på blogspot-bloggarna just nu. Jag vet inte hur många kommentarer som försvunnit ut i tomma intet när jag har "tryckt iväg" dem. Nån som känner igen sig?

14 kommentarer:

  1. Det har hänt mig några gånger på sistone, kanske är nåt problem hos blogspot?

    SvaraRadera
  2. Åhhh vad jag tyckte att gardinen var läcker, den blev så bra i ditt kök.

    Ha det Gott KRAM

    SvaraRadera
  3. Så söt gardinen är. UE tillbringaren har jag med blå rand.

    SvaraRadera
  4. Åhh gardinen var ljuvlig! HAr det kommit Tussilago redan...? JAg måste ut till skogs imorgon med ungarna och tvinga dem att plocka lite till sin mor...

    Kraam Lotten

    SvaraRadera
  5. Hahaha..hehe, tja, det förstår kanske jag med att mannen hållit sig undan, fniss!
    Men duuuu vad fina loppisfynd! Gillade fatet och kannan förstås massor, ojoj vilken guldgruva du måste ha vid detta laget...många slantar där :) De andra fynden var också finfina - ramarna hade jag tatt på direkten, och vad aaaaaaaviiis jag blir på era blomster - tufsiga eller inte - LOVE!!!
    Har inte haft problem att lämna kommentarer, men däremot har jag fått rätt få kommentarer de sista dagarna, så man kan ju gärna inbilla sig att folk inte kunnat lämna, hihi!

    Kramar Lycke

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig gardinkappa - man blir glad av att titta på den!

    SvaraRadera
  7. Godmorgon =))
    Vilka underbara vårbilder , man blir glad och varm ända in i hjärteroten då man ser på dem =)
    Fina fynd ...gardinkappan är så vårfin och man blir glad av att titta på den =))

    Jo , även jag har haft problem till och från med att kommentera på blogspot-bloggarna sista tiden...

    Önskar dig en mysig söndag , varma kramar =9

    SvaraRadera
  8. Riktigt härliga vårfynd! Gardinkappan är underbar! :)

    SvaraRadera
  9. Härliga vårliga gardiner!

    SvaraRadera
  10. Underbara fynd och så sköna vårbilder! Härligt ni ser ut att ha det =)

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  11. härliga bilder! som vanligt fina fynd :)

    SvaraRadera
  12. Vilka kap! Får man fråga vart ni bor, priserna är ju helt otroliga. Billiga alltså!

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder, verkligen.....tråkigt det där med kommentarer, jag har inte haft problem men det kan ju mycket väl vara något på blogspot....Kram på dig

    SvaraRadera
  14. Tack - tusen miljoners tack - för den underbara målningen!!!! Det hjälper något så fantastiskt mycket med denna fina!!! Den kommer att hänga framme i vårat hem och förgylla våra dagar något alldeles enormt! Vad underbart god du är! Önskar jag hade något fint att sända dig- en dag blir det klart och tydligt vad det är...!
    Du ska veta att du har en stor kärlekskänsla från där jag bor...!!!

    Massa kramar Lycke

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!