Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 1 april 2010

Porslin, Plåtburkar och Presenter!!!

Idag har jag haft en frukostdejt med min goa väninna A.
Kameran var med och jag fick lov att fota alla hennes "godsaker" som döljer sig i hennes köksskkåp.
En liten karott från UE.
Dekoren Bladranka är så fin tycker jag. Ett litet ugnsfat från Gustavsberg. Willhelm Kåges Pyro är klassisk men fin!

Nästa karott kommer från Rörstrand. Dekoren heter Grand och är så läcker! Egentligen ska det nog vara ett lock till denna!
Nästa lilla fat kommer från Rörstrand. Dekoren heter Rotunda.
Min favorit bland väninnans ugnsfat blev detta.... Rörstrands Fokus.... Mmmm...., så snyggt!
Nästa lilla "panna" är Rörstrands Strong.... Också en mycket läcker dekor!
Min väninna är liksom jag själv en "burkoman".....
Denna snygga står längst upp på hennes hörnvitrin i köket....
En liten goding får agera pennställ på tvrums-bordet
Denna är så fin.....
Och i samma turkosa nyans har hon även denna på "grannbänken" i köket! Den är min absoluta favorit av alla hennes vackra burkar!
Vår frukostdejt innebar en överraskning för mig!
En försenad födelsedagspresent stod på bordet och väntade på mig när jag kom.....
Och hon har bra koll på min smak!!!=)
En söt såssnipa från Rörstrand -Fresia heter dekoren!!!
Och två assietter från Bavaria med ett skönt 70-talsmönster!!!! Loppispresenter är de allra roligaste presenterna att både få och ge. Och att vännerna har koll gör ju inte saken sämre.....

8 kommentarer:

  1. Hej och grattis i efterskott!
    Jättefina presenter du fick. Vilken fin vän du har...
    Håller med om Fokus...så läcker!
    Glad Påsk från oss http://porslinochnostalgi.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder. Håller med dig, den turkosa fyrkantiga burken är jättefin.

    SvaraRadera
  3. wow. hon hade verkligen fina saker som gömde sig i skåpen. :-)

    SvaraRadera
  4. "Brukoman" som jag är så blev jag förälskad i burkarna =))
    Vilka fina presenter du har fått =))
    önskar dig en mysig skärtorsdagskväll , varma kramar =)

    SvaraRadera
  5. En sån burk du har pennor i har mina föräldrar. Den är i mycket bra skick och mamma har berättat att mina morföräldrar hade te i den. :)

    SvaraRadera
  6. ojoj vad mycket charmiga grejer!!! Håller med dig, focus är bara så snygg! Burkarna är i min smak också:) Glad påsk!

    SvaraRadera
  7. Vilka fina presenter du fått.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  8. Hej.

    Den "Fokus" ser ju precis ut som vår Canaria som ser ut som Handy som ibland kopplas i hop med MW. Kan inte du fota stämpeln. Skulle så gärna vilja se botten.

    Glad påsk!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!