Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 21 april 2010

Retro-Tokan virkar och fyndar

Först och främst måste jag visa er gårdagens virkprojekt... Min goa väninna H påstår att jag "är" röd och turkos och gav mig en hel påse med turkost virkgarn i helgen. Jag "provkörde" det igår och resultatet blev ett halsband.... Himla nöjd blev jag med detta lilla men naggande goda projekt....Jobb idag.... Vilket näst intill alltid innebär en liten titt in på min "lunchloppis". Idag fick den här blå IRA-burken (den underst) följa med Retro-Tokan hem..... 15kr....Jag har som synes inga problem med att fylla mitt relativt nyinköpta vitrinskåp med tittgodis....
Efter jobbet stal jag mig lite extra tid innan kidsen ska hämtas och formligen galopperade genom en för dagen kvällsöppen loppis. Så nöjd blev jag när jag hittade dessa härligt somriga dricksglas á la 70-tal. 5kr/st kändes helt okej då de är i nyskick.
I helgen vankas det bagageluckeloppis tillsammans med Loppisvänninan...
So..., I´ll be back......

9 kommentarer:

  1. Fina fynd, som alltid. Vad duktig du är på att virka. det ser så smått ut. :-)

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Den där burken känner jag igen mönstret på. Min mamma har en röd i en annan storlek. den är verkligen snygg. Och ditt halsband är snyggt. Du är verkligen duktig.

    SvaraRadera
  3. Visst är det kul att hitta så fina glas. burken var bra.

    SvaraRadera
  4. Åh härligt med massa fint fynd! Jag vill också ha ett vitrinskåp för ögongodis men jag har ingen plats, bor i lägenhet. Bakluckeloppis intressant, hoppas jag får chans att gå på en sån snart ;)

    SvaraRadera
  5. Godmorgon =)
    Va fint det virkade smycket blev ! =)
    Underbara fynd =))
    Önskar dig en bra dag =)
    Varma kramar =)

    SvaraRadera
  6. Supersött halsband! Och vilka fina fynd du har gjort på sistone!
    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  7. Halsbandet är jättefint! Och mycket härliga fynd igen.

    SvaraRadera
  8. Snyggt!
    Du hade försvunnit från min blogglista. Jag vet inte hur det har gått till?
    Nu är den skadan reparerad och allt känns mycket bättre nu:)

    SvaraRadera
  9. Kul med baklucke-loppis.
    Väntar med spänning på en rapport... ;)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!