Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 14 april 2010

Retro-vår!

Sitter ensam och knastrar i mig lite frukost.....
Och så morgonkaffe.
Jag älskar min tv-kanna....
Och använder den flitigt. Trots sin ålder håller den värmen bra mycket bättre än många av sina betydligt yngre "kollegor"... Och så är den snyggare också.....
Jag påbörjade vårens digra arbete med att putsa alla fönster igår. Vi har ett stooort hus och en snabb överslagsräkning säger mig att jag har 22 fönster i huset.... Plus en glasveranda.... Och lite källarfönster.... Så två stackars rutor känns verkligen som toppen av isberget.....
Sommarfint blev det i hallfönstren iallafall....
Men som synes....
Fluglortar och barnahänder.....
Jag har lite pyssel kvar innan jag är klar!
Det framgår även av dagens bilder att vädret verkligen gör att trädgården känns mer lockande än inomhuspysslet!!!
Positivt är att det här med kladdiga rutor...., det springer inte ifrån mig..... Och det kommer med all säkerhet dagar med mulet inomhusväder framöver.

9 kommentarer:

  1. En sådan där tv-kanna , fast röd fanns i mitt barndomshem , men tyvärr finns den inte kvar =))
    Ni har verkligen vår på riktigt , det lär dröja innan vi har barmark =))
    Vilka underbara gardiner !! =))
    Önskar dig en bra dag , varma kramar / Berith =)

    SvaraRadera
  2. Ser att våren kommit till dig med:)

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar utsikt ut över fälten! tycker bonddottern från Roslagen :-)

    SvaraRadera
  4. kannan är läcker..snyggt bord med..., eller är det en duk du har på?

    SvaraRadera
  5. Härlig vidsträckt utsikt! Och alldeles snöfritt!!
    Vet du, jag ahr ganska nyligen köpt en TV-kanna i samma modell, men svart och gul. Inte så väldigt billigt, men jag kunde inte motstå snyggisen...SKa fota och blogga om den när jag kommer ihåg att fota den...

    SvaraRadera
  6. Ja, inte ser jag något konstigt ... skall inte fönster se ut så? *ler*
    :)

    SvaraRadera
  7. Jag ser bara din vackra utsikt.

    SvaraRadera
  8. Åååh, vännen vad duktig du är!! Det ser jättefint ut!!!Frukostbordet var också så ljuvligt! så det fungerar så himla bra de där goa kannorna!! Har inte skaffat mig någon än när de jag kikat på varit så vansinnigt dyra :) Men enormt fina är de!!!
    Här har man legat i magsjuka de senaste dagarna - en riktigt ilsken en - så något mer gjort åt skrivbordet har det inte blivit tyvärr, men jag känner att det håller på att vända nu...!

    Massor med kram Lycke

    SvaraRadera
  9. Nu satte du ord på vad jag behöver göra i helgen när jag är ledig... tvätta fönster. Pust! Men som sagt, det blir himla fint sen.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!