Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 29 april 2010

Vilken fynddag!

Dagen igår gick i Loppans tecken!
Var inne på sammanlagt tre loppisar i närheten av mitt jobb. Var inne på 2 stycken under lunchen och tog även en snabbis in på en tredje när jag slutat.
Och visst blev det napp!
Ett grytunderlägg i form av en kakelplatta. 10kr....
Tyckte att det var riktiga WOW-färger!
*Uppdatering: Simon har koll! Plattan är en Acapulco från Villeroy & Boch!! Tack!!!

Tre stycken vackra glas á la 60-70-tal. Fem kr/st.Har ni sett Aurora från Upsala Ekeby tidigare?
Jag hade faktiskt missat denna fina dekor.
Fyra djupa tallrikar á 3kr/st. Alla har varsin liiiiten nagg undertill men för det priset kunde jag ha överseende med det. Sex stycken assietter i samma dekor. Fem felfria kostade en femma/st. Och en med liten nagg på undersidan kostade 3kr.
Ett felfritt, underbart, vårigt, lila påslakan för 15 kr.
En härlig vintageklänning för en tjuga.
En liten närmare titt på mönstret.....
En underbart mönstrad kjol för 15kr. Getingmidja här är bara förnamnet.... Men jag kan nog hitta på något kul med den.
En stuvbit av ett häftigt 70-talstyg. 20kr.
Det blev en rikitg loppisraid mitt i veckan.
Jag kan numera även "försvara" mina loppisinköp och projekt med att jag ska hålla i en kurs i Retro och Re-design i höst.
Det är Studiefrämjandet som arrangerar det hela.
Återvinning och retroprylar ligger i tiden.
Utan att man riktigt fattat det själv så har man ju gått och blivit riktigt "inne"!!!!
Jag ska agera inspiratör och idéspruta är det tänkt.... Om ni, kära bloggisar, har några kreativa förslag kring vad man kan hitta på för något kul så mottages alla idéer tacksamt!!!!

12 kommentarer:

  1. Underbara fynd !! =))
    Ingen kan passa bättre än dig på att hålla en kurs i retro och re-design =))
    Du är en riktigt härlig insperations källa Helena =)

    Önskar dig en bra dag , varma kramar / Berith =)

    SvaraRadera
  2. Underbart underlägg och glasen vill jag bara ha!
    Lycka till med kursen, du måste visa allt du gör här! ;o)

    SvaraRadera
  3. Oj vad mycket fint du hittar! Tallrikarna var underbara och klänningen, glasen och kjolen ;-)

    SvaraRadera
  4. Oj, vad roligt för dig!!! Grattis. Den kursen du håller hade jag velat gå på!!

    SvaraRadera
  5. Loppisgudarna verkar ALLTID vara på din sida, så mycket fint!

    SvaraRadera
  6. Snygga fynd! Jag har med underlägget och det är faktiskt Acapulco av Villeroy & Boch ;)

    SvaraRadera
  7. Kakelplattan och glasen tyckte jag bäst om.

    SvaraRadera
  8. Åhh jag bara älskar ditt underlägg och kläderna är också mina favoriter! =)

    Åhh vilken spännande kurs du skall hålla i, den hade jag gärna deltagit i.. =)

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  9. Älskade underlägget och Acapulco va jättefina! Har inte sett den varianten förut! Önskar det kunde börja komma igång på våra loppisar också - tycker det är lite tomt på hyllorna för tillfället..undra om folk slänger allt istället..hmm...får nog börja dyka ner i containrar istället, hihi..

    Morgonkramar Lycke

    SvaraRadera
  10. haloj vilka tog roliga fynd! själv har jag kommit över ett par gamla skolplanscher! Du är liksom gurun i att finna snyggt porslin!

    SvaraRadera
  11. Oj vad du fyndade! Härligt!

    SvaraRadera
  12. Du är inte lite trött på de där vackra glasen? Om du har nåt eller några kvar och vill sälja dom så behöver vi nämligen komplettera vår samling.
    /Erika

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!