Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 11 maj 2010

Djupa tallrikar (Lite snygga dekorer 2)

Jag ska fortsätta mitt förevisande av de retrotallrikar som finns i skåpen.
Nu har turen kommit till de djupa faten:

Milano, Rörstrand (1)
Susanne, Rörstrand (1)
Staffordshire Potteries (Engelsk) (4)
Kim, Rörstrand (1)
Troja, Rörstrand (1)
Adam, Gustavsberg (3)
Koka brun, Rörstrand (1)

Fiesta blå, Rörstrand (1)
Karneval, Rörstrand (1)
Trio, Rörstrand (2)
Rolle, Rörstrand (1)
Citron, Rörstrand (2)
Lansett, Upsala Ekeby (2)

Aurora, Upsala Ekeby (4)
Sommar, Rörstrand (2)
Forma, Rörstrand (5)
Dorothy, Upsala Ekeby (1)
Pomona, Rörstrand (1)
Okänd röd rand, Upsala Ekeby (1)

Min favorit bland dekorerna här är helt klart Pomona...., eller Adam...., eller kanske Citron... Hmmm..., svårt att utse vilken som är snyggast! Vilken är din favvo?
Jag hoppas att ni har ork på fler dekorer för jag har min assiettsamling kvar att visa upp!!

5 kommentarer:

  1. Ja inte var det lite vackra tallrikar du har gumman!
    Nu får du lov att hålla alla tummar och tår..verkar som om vi faktiskt får köpa det hus jag har ställt in siktet på..komiskt nog det hus jag velat ha hela tiden men letat ersättnings hus för..hihi..men vågar inte lita på att det är sant förrens jag har kontraktet i hand..skall till banken imorgon och se om det kan lösa sig ekonomiskt nu också! Pirr pirr..

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Vad mycket fint du har! :)
    Pomona är absolut min favorit, den är så...stilig men rolig på samma gång haha om det nu går att säga så :)

    SvaraRadera
  3. Otroligt vilken samling!!

    SvaraRadera
  4. Dorothy, absolut! Vilken ljuvlig samling!

    SvaraRadera
  5. Pyret, Rörstrand är min absoluta favorit. 2a kommer Aurora.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!