Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 9 maj 2010

Flata tallrikar (Lite snygga dekorer 1)

Jag lovade ju lite mer detaljerade bilder på mina tallrikar...
Här är bilder på de flata mattallrikar som återfinns i gömmorna.
Siffran i parantesen står för hur många av varje jag har....

Emma, Gustavsberg (1)
Gourmet, Rörstrand (3)
Pion, Rörstrand (3)
Lansett, Upsala Ekeby, (4)
Okänd (1)
Drott, Rörstrand (4)
Dill, Upsala-Ekeby (1)
Fiesta gul, Rörstrand (1)
Ylva, Rörstrand (3)
Marie, Rörstrand (1)
Okänd med grå rand, Rörstrand (1)
Sture, Rörstrand (2)
Tim, Rörstrand (4)
Hellas, Upsala Ekeby (1)
Viktoria, Rörstrand (3)
MajLis, Upsala Ekeby (5)
Komet, Upsala Ekeby (3)
Mycket ögongodis är det...
Men jag återkommer med mera....

8 kommentarer:

  1. Hej.
    Tyckte att vi hade stenkoll på Rörstrans olika tallrikar, men Drott var helt ny för oss.
    Vad har den för tillverkningsår och vem ligger bakom dekoren?
    Så roligt att du har så många olika.
    Blir inspirerad att lägga ut de vi har, dock inte alls lika många.

    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  2. Jösses vad många och vad fina! Gillade den mest med bruna blommorna. Använder du alla? Det måste vara kul att duka så att alla får olika tallrik. Det kan ju bli ett samtalsämne.
    /Elin

    SvaraRadera
  3. Hihi ja ibland snurrar det på bra här i livet..men skall försöka varva ner några dagar den här veckan om jag får chansen.. =)

    Underbara tallrikar du har..mycket ögongodis! =)

    Jadu jag vet inte riktigt hur det går med min brudklänning ännu..skall försöka åka till sömmerskan nån dag med syster och se om hon slarvat bort mitt telefonnr eller dylikt.. =) Är som sagt inte långt kvar nu!

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  4. Kul att se din härliga samling !

    Christin

    SvaraRadera
  5. LOVELY! underbara är dom satt och försökte klura ut vilken/vilka som jag ville ha i min ägo.... blev det flesta !

    SvaraRadera
  6. Visste väl att du hade massor fina!!!! Skulle gärna ha alla av de där! Det lönar sig att gå på loppis och hamstra eftersom - till slut ha man väl hela serviser..blev inspirerad nu igen...mmmm.....!
    Hoppas du får en fin tisdag vännen. Här är lite mulet och kallt idag - morr - tänk att man är så väderkänslig! Tror jag trotsar eländet och går ut o fortsätter med räfsningen strax om strax...

    Kramar Lycke

    SvaraRadera
  7. Många fina tallrikar. har ett gäng Tim-tallrikar.Nån som vill köpa?
    Chrille

    SvaraRadera
  8. Jag är jätteintresserad av Tim-tallrikar! Skicka ett mejl till mig på ssk_helena@hotmail.com så kan vi säkert komma överens!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!