Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 7 maj 2010

Retrotallrikar högt och lågt

Jag städade ur mitt tallriksskåp häromdagen......
Och konstaterade att..., jo......., det börjar bli en del retrotallrikar....
Jag har svårt att begränsa mig vad gäller retroporslin.
Jag samlar på Tim (Rörstrand), Emma (Gustavsberg) och Adam (Gustavsberg).
Pomona (Rörstrand) är en annan favorit. Har tagit en hög med närbilder på var och en av alla tallrikar jag har i min samling. Dessvärre ligger de i dotterns dator.... Får låna (stjäla) den av henne framöver och lägga ut lite bilder.
Om det är någon av er i Blogglandia som har någon av "mina" dekorer och känner för ett byte..... Skriv en kommentar eller skicka ett mejl! Jag är öppen för förslag!
Imorgon är det Loppislördag! Har lite bagageluckeloppisar och någon garageloppis på lut....
Ha en go början på helgen!!!

13 kommentarer:

  1. Jag har redan packat en låda till dig :-) Du får la se vad som kommer...hehehe...det kanske dröjer ett tag, men du kommer nog bli nöjd. Kanske väntar jag till i sommar, då ska vi neråt till Skara och och Trollhättan, vi får se! Det vore ju kul att ta en fika hela gänget kanske!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hittar massa fina grejer. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Oj! Vad många du har, jag samlar inte på någon speciell dekor utan har endast två krav när det gäller tallrikar gamla (rörstrand, gefle eller gustavsberg) och att det ska vara vit botten med blå dekor. Jag vill nämligen ha udda tallrikar att duka med. Helst bara en max två av varje sort ;)

    SvaraRadera
  4. Gode gud!!! snacka om mixmach:)

    SvaraRadera
  5. Vilken imponerande samling, härligt.

    SvaraRadera
  6. WOW WOW!! So lucky to find your blogg!
    Just amazing about your wonderful plates collection!
    I love your kafffe-koppar collection too! It must be fun to choose the kaffekoppa every time depend on the your mood and guest`s taste !

    SvaraRadera
  7. Gillar din blogg. Du har en utmärkelse att hämta hos mig. Titta in i bloggen (Tokerier).
    Må bra Zazza.

    SvaraRadera
  8. Vi har en Tim tallrik, djup.
    Om du är intreserad. Vi köpte den för den matchade resten men om du samlar så kan vi avvara.

    SvaraRadera
  9. Det var inte dåligt så många tallrikar du har:)

    SvaraRadera
  10. Tack snälla för att du gjorde mig uppmärksam på att det blivit fel när jag länkade på min sida. Nu har jag fixat det och önskar dig en fortsatt bra söndag.

    SvaraRadera
  11. Oj det var många tallrikar det :) där ligger jag verkligen i lä. Inte bara på retro tallrikar utan på tallrikar överhuvudtaget.

    SvaraRadera
  12. Jisses vad underbart!!!!

    Morgonkramar Lycke

    SvaraRadera
  13. Vilket fint porslin du har! :)
    Påminner mig om vad vi också måste göra nu under semestern... Rensa i porslinsskåpet!
    Fick en retro-tapet av min svärmor som jag ska klä hyllorna med har jag tänkt.
    Ha en riktigt skön sommarvecka!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!