Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 1 maj 2010

Väskbling

Det blev ingen majbrasa för vår del igår kväll. Min yngste är så skotträdd så vi får lov att stanna hemmavid när det bjuds på fyrverkerier.
Vi hade besök av goda vänner och jag kunde förfärdiga ett litet väskprojekt istället.
Visst blev den fin? En virkad blomma och lite kantband kan göra susen.
Får visa en "före"-bild också så att ni ser skillnaden.

Mannen i mitt liv jobbar idag... Så ska det vara loppis får det bli tillsammans med glada, aktiva barn.... Hmmmm... Om någon loppis har öppet?! Det är ju röd dag. Mja... Blir nog en liiiten tur ut för säkerhets skull!

11 kommentarer:

  1. Vill också gå på loppis idag när det finns tid, men tänkte precis som du...Röd dag och då är det väl stängt!
    Otroligt vad fin väskan blev! Kreativt!

    SvaraRadera
  2. Väskan blev mycket snyggare efter din "makeover"! Jag höll mig också från brasan efter en hektisk jobbvecka valde jag popcorn och film istället :-). Har också insett att 1 maj innebär att inga loppis har öppet...:-(

    SvaraRadera
  3. Vad piffig du är! Väskan blev ju hur snygg som hellst!
    Kram Elin.

    SvaraRadera
  4. vad duktigt du är. superfint.

    SvaraRadera
  5. Det blev ju en helt annan väska :) jätte fin. Tänk vad "enkelt" man kan fixa till en tråkig väska. Fast för mig skulle det inte vara enkelt, jag är superkass på att virka :(

    SvaraRadera
  6. Ååå, jättefin blev väskan ju!!!! Nu inpirerade du mig allt - ser ju inte så svårt ut att fixa om en väska på detta sätt - tack vännen!!!

    Hoho, visst är det så!!! Vi är ett bra team jag och mannen - han med millimetrarna och jag med den fria "konsten" - lite som på programmen, där de exakta hantverkarna tar order och tänker smygtankar som "Den där stolliga kärringen ", hihihi...!
    Hade förmodligen blivit katstrof halvvägs och ett hysteriskt sammanbrott hos undertecknad utan mannens hjälp (blink blink)

    Så fort vi vaknat till och fått liv i våra värkande lemmar så ska vi ställa i ordning där uppe och fota den färdiga väggen! Tror mannen får förklara kameran för mig, så visst är de bra våra fina gubbar :)))

    Morgonkramar Lycke

    SvaraRadera
  7. Säger bara.... snyyygggggggg....... Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Hej, Väskan blev toksnygg med blinget!!

    SvaraRadera
  9. Jätte fin, verkligen! Själv har jag kommit igång med virkningen här hemma, jätte kul! Gör just nu en filt till Mimmi i härligt orange/röd/gula färger....riktigt kul!

    Kram på dig!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!