Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 7 juni 2010

Lite retrotygfynd

Hittade ett underbart, stort, stycke frotté härom veckan.
Härligt turkost mönster mot vit bakgrund.
Jag funderar på att fodra det med röd eller limegrön fleece och göra en go strandfilt av det. Någon som har något annat bra förslag?
En häftigt mönstrad retro-klänning....
Detta coola tyg är som gjort för att använda till lapptäcke....
Och så sist.... Barndomsbackflash så att det riktigt skräller om det."Barnsligt" var min åttaårings hårda dom när jag ville sätta upp mitt fynd som en fin bonad på väggen i mina småmögels sovrum.....
Så tyvärr.... Barbapapa och hans familj får värma tyghyllan än ett litet tag.....

8 kommentarer:

  1. Barbapapatyget helt underbart.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga fynd, allra helst Barbapappa förstås =) Även det i förra inlägget var ju helt otroliga, vill bara ut på loppis nu och jaga. Just bland mattrasor kan man verkligen fynda har jag märkt...

    SvaraRadera
  3. Men vad fina tyger du hittar,påslakarna som du visade innan ,vilka skatter.den fina blå frotten får mej tänka på badkappa/badrock som man hade förr.barbapappa skulle jag kunna ha på väggen ,gamla tanten ha ha.
    ha det gott /Lisbeth

    SvaraRadera
  4. Vilka fantastiska fynd. Måste säga att barbapappa blev en favorit. Underbar!

    SvaraRadera
  5. Hej jag har en jätte bit frotte men orange och röd... jag använder den som den är till stranden... funkar bra ska man sy något på det tror jag på rent bommuls tyg som inte samlar på sig så mycket sand ;)

    SvaraRadera
  6. Godmorgon vännen ! =))
    Vilka underbara tygfynd du gjort ! =))
    Det turkosblommiga blir utmärkt som en picknickfilt =))

    Barbappa , man blir nostalgisk =))

    Önskar dig en bra dag , varma kramar / Berith =))

    SvaraRadera
  7. Åh, vilket underbart barbarpappstyg!! Klart att smågrynen skall ha det på väggen! =)! Även om det är barnsligt...*hrmpf* Eller kan mammuten ha den på väggen i sovrummet??

    SvaraRadera
  8. Kul fynd ! gillade särskilt Barbapapa även om jag nog är lite för gammal för att ha upplevt dom som liten. Sätt upp tyget på nån vägg där du själv har glädje av det och kan se det ofta.
    Dom små gillar det säkert i smyg :-)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!